Baka baka liten kaka...

Jag har just genomfört världens utmaning! Jag bakar en kaka åt mina kära vänner som ska komma på besök om en stund. Det visade sig att min lillebror snott min elvisp, som behövdes för att få ihop kakan, och som dessutom behövs för att vispa grädde. Och? -tänker ni. Vispa för hand e väl inte så himla svårt? Nej, det är det ju inte, men jag lyckades med konsten att skära upp halva mitt högra pekfinger i förrgår, OCH fick sy ihop det med fyra stygn... Jätteskönt! Så nu har jag ett långfinger spälkat rakt utifrån handen, och det är inte sååå jätteanvändbart faktiskt, så därav den stora utmaningen av att vispa ihop en kaka för hand! Men jag gjorde det! Å e sjukt stolt ;)

Annars har det väl inte hänt så mycket. Måndagens sjukhusbesök va trauma nog för mig så att det räcker i flera år. Fy fan vad jag har ont av sånt! Kan tänka mig att läkaren och sköterskorna hade att prata om på fikarasten efter jag hade gått..."30-åringen som grät som en 5-åring behövde ju verkligen härdas lite...." Haha, men nu har jag vart med om det me =)

Helgen skulle ju bjuda på arbete, men det blir ingenting med det med tanke på min fingerhistoria... Missar fredag, lördag och söndag. Ekonomiskt så känns väl inte det speciellt bra =(

Ha en fortsatt fantastisk dag!
//L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0