Dating in the dark!

Jag har tittat extremt mycket på TV ikväll. Massa premiärer på nya program som jag kände att jag var tvungen att kolla in. Å vilken tv-kväll sen?! Den upprörde mig till den milda grad att jag nu är TVUNGEN att blogga om den! Den nya dating-serien på 5:an; "Dating in the dark" handlar om 6 singlar, tre tjejer och tre killar. De får välja att dejta varann i ett helt mörkt rum, där de alltså endast kan prata med varann och känna på varann. Var och en av de sex singlarna fattade ganska tidigt tycke för någon av de andra och hade sammanlagt 4 dejter vardera. Ett av paren blev till och med nästan kära i varann!! En hel del pussande och klämmande skedde i det där mörka rummet! Tjejen i det paret som fattade mest tycke för varann beskrev killen som helt underbar! Kemi uppstod med en gång och hon skrev till och med ett litet kärleksbrev till honom... MEN!!! När hon fick se honom i ljuset så började hon nästan att gråta. Hon såg helt äcklad ut i ansiktet och började torka tårar! Hela programmet slutar med att två av brudarna lämnar helt sonika huset utan att ens ge killarna i fråga en chans. En av dessa var tjejen i "det förälskade" paret!! Fy faan va dåligt! Det visar bara på den störda ytlighet som präglar vårt äckliga släkte! Jag höll på att krypa ur mig eget skinn i TV-soffan! Av skam för dessa tjejer som för helvete bara visade vilka karaktärslösa svin dom är! Varför inte ge killarna en chans i alla fall? Träffa dom en gång och avsluta sen då?? Inte bara dumpa dom efter att ha fått en glimt av deras utseende. Dessutom efter att nästintill förklarat sin kärlek för dem.... Båda killarna såg helt okej ut och var inte konstiga eller annorlunda på nåt vis. Å tilläggas bör att brudarna inte heller var några direkta fotomodeller!

Jag avskyr verkligen ytlighet!!! -dessutom så kan jag säga att jag "väljer" att bli attraherad av en person typ  90 % på personlighet 10% på utseende. Exempelvis har jag sagt tidigare att en död blick är sjukt avtändande, medan en super hunk a' la Brad Pitt med noll hjärnkapacitet inte heller skulle ha den minsta chans hos mig!! Intellekt och personlighet ÄR vad kärlek handlar om för mig och därför blir jag smått upprörd när människor gör såhär! Va fan, tänk vad de gjorde med killarnas självförtroende?? Hur bra det var innan så måste det ju fått sig en ordentlig törn efter detta programmet?! En kille grät till och med.... Usch! Jävligt intressant program i vilket fall. Speciellt när man är beteendevetare ;) Kolla nästa tisdag!

//L 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0