Hösten kom tidigare än väntat

Regn och rusk och typ 13 grader. Enormt upplyftande den 30:e juli!? Har väntat ett tag på att lusten att blogga ska falla på igen, och tro det eller ej, idag så ryckte det lite i skrivnerven. Vet egentligen inte vad det beror på, det dåliga vädret eller avsaknaden av intellektuell stimulans. Mitt liv består mestadels av att jobba, sova och dricka öl. Känns inte riktigt som mig måste jag säga, och förr eller senare så hade jag väntat mig ett mindre ras. Det kom idag! Fick lite smått panik över att vara så okreativ! Hate it!

Vad har hänt på sistone då?! Vi har vart på Helsingborgs-tripp, firat födelsedagar och myst mest. Har varit mycket skandaler i min omgivning de senaste veckorna. Tack och lov ingenting som har med mej personligen att göra, men nästan varenda kotte i min omgivning har drabbats på något sätt. Vissa hårt och andra nästan inte alls, och det är klart att det tar på en när folk i ens omgivning mår dåligt. Det enda jag drabbats riktigt hårt av är en ekonomisk kris. En kris så stor att jag verkligen MÅSTE gå upp i tid på jobbet nu. Det har vart otroligt lyxigt att jobba 40% i 2 månader, men jag förstår nu att det finns en anledning till att människor jobbar 40 timmar i veckan. -å det är för att klara sig ekonomiskt. Så good bye lyxliv, hello arbetsliv!

Usch, det är fredag idag. Det känns som helg mest hela tiden. I måndags var vi på grillfest, i tisdags jobbade jag, i onsdags va jag ute och igår jobbade jag. För att följa mönstret så borde jag ju gå ut idag, men jag vetti tusan om jag orkar!! Ska ju jobba i morrn igen och vädret lockar inte, men vi får se. Jag har alla barndomsvännerna hemma i Fbg nu så det är klart att det skulle va värt att gå ut en sväng endast för att umgås med dom.

Nu ska jag köra till S och dricka kaffe. Tror jag ska sno med mig BMW'n för E sover fortfarande. Hehe!

//L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0