Mitt 2009

Januari
Januari var som alla januari brukar vara i början. Kall, deprimerande och vacklande. Höjdpunkten i januari var definitvt när dom släppte biljetterna till Springsteens tre Stockholms-konserter. Kom ihåg hur jävla glad jag var när jag hade lyckats få hem biljetter till alla tre spelningarna! Något stort som också hände i januari var att jag blev färdig beteendevetare! Grattis till mig.
Annars så vet jag att januari var kantad av både upp och ned-gångar. Vi planerade vår efterlängtade Prag-resa för fullt och var förväntansfulla som få! Jag och T tog också upp kontakten lite mer och det kändes toppen! Rent allmänt på det privata planet var jag nog rätt trött på livet som det såg ut och visste varken ut eller in...




Februari
Inser att jag jobbade SJUKT mycket dessa första månader på året. När jag går tillbaks i arkivet så står det att jag ser fram emot min första lediga helg den 15 mars! Hujja! I efterhand så är varningssignalerna alltid tydliga...Jag beklagar mig flera gånger om "hur jag ska fixa allting" redan i februari. Jag hade ju i alla fall börjat på D-kursen i psykologi vid detta laget också och började trivas riktigt bra i min nya klass.
När jag går igenom bloggen så inser jag hur tråkig månaden februari alltid är! Skit med att man har den framför sig... Vi bokade vår Prag-resa i alla fall. Vårens morot! Det var jag, Kocken, T och M som skulle ut på äventyr.
Februari var också den månad jag var konstant irriterad på den inneboende vi hade då...Sjukt vad jobbigt det var att ha honom liggandes i soffan dag och natt! Han flyttade för övrigt ut den dagen som jag kom upp i underkläder och han låg i soffan "oanmäld". han hade helt enkelt bara gått in här mitt i natten när han inte vart här på en vecka. Då åkte både han och hans väska ut med hjälp av E. =) Februari var även månaden då jag slutade jobba på FK. Var även i det skedet som jag definitivt bestämde mig för att fortsätta med studierna på 100 %, nu när jag va av med ett halvtidsjobb så skulle det funka samtidigt som ett jobb på 66%. NÄ fy fan vad februari sög!

Mars
Jaha, vad gjorde jag i mars då? Jag vet att det var denna månaden jag drog ner mina 5 timmars nattsömn till 4 för att hinna med allt. Skolan var fruktansvärd just nu! Hade massor med inlämningsuppgifter, seminarium och annat. Plus att arbetet med uppsatsen var i full gång. Utöver detta jobbade jag ju mina 66 %. Jag insåg ganska snart att 4 timmars sömn knappast gynnade mig, men när skulle jag annars hinna med allt skolarbete om inte på natten?
När jag går igenom bloggen för mars 2009 så skrattade jag också gott när AK gjorde bort sig på jobbet. Hahaha! Det hade jag glömt! Kommer du ihåg det AK? När en viss "Boris" ringde dig? Hahaha!
Mars var även månaden när vi fick biljetter till U2, så konsertåret var färdigbokat!
19 mars var dagen då jag för första gången 2009 satt på min uteplats och drack kaffe i solskenet! Det är så underbart när den dagen kommer. Varenda år! 24 mars började det dock att snöa när jag var ute på en strandpromenad!?
I slutet på månaden var vi ju även på "modell-för-en-dag" i Göteborg på the studio. Det var riktigt kul faktiskt! Bilderna blev finare än vad jag nånsin hade trott och vi hade en riktigt rolig dag jag, AK, A och Kocken!
Ja nä, det var ungefär så kul mars var.


April
April var vad jag kan komma ihåg en helt underbar månad! Det är den väl nästan alltid, varje år. Det är ju då våren sätter igång på riktigt! 3:e april hade vi grillpremiär här i huset och det intogs många koppar kaffe på uteplatserna! Underbart! För övrigt så kretsade nästan hela mitt liv kring Pragresan som skulle bli av den 17:e april. Å visst blev den av! En av de bästa resorna någonsin och vi hade hur kul som helst! Finns det nåt bättre än att komma iväg med tjejkompisarna? Fast än Kocken och T bråkade, inte konstant, men nästintill, så hade vi det toppen! Ett minne att ha med sig för resten av livet.
En vecka efter hemkomsten från Prag så gjorde Raz slag i saken och gav mig min första tatoo! Jag blev nöjd och blir bara nöjdare varje dag! Love it! Å jag är rädd att det inte är den sista... =)



Maj
Maj inleddes med en av de roligaste helger på HELA 2009! Det var återförening för den gamla högstadieklassen som stod på schemat och det blev en rejäl återförening vill jag lova! Alla var hemma! T och hennes kille var kvar. Folket kom hem ifrån Norge och alla på toppenhumör! Vi firade helg torsdag till söndag den helgen och som sagt; underbart kul! Allt ifrån spelning med Joddla med Siv till grillkvällar och hysterisk dans på Harrys dansgolv! Inte att förglömma årets härligaste efterfest! Poolbad och gitarrspelande till 6 på morgonen!
Hela maj var egentligen präglat av fest, umgänge med vänner OCH en fet D-uppsats som jag på något sätt lyckades få klar. Den 22:e maj blev jag i alla fall sjuk för första gången 2009, dubbelsidig öroninflammation och halsfluss, å det va ju där den långa rundan startade...




Juni
Åh juni var en underbart rolig månad! Började med att jag försvarade min D-uppsats och det gick ju toppen! Direkt efter seminariumet så drog vi till Sthlm för 5 dagar av Springsteen!!! Tjohoo! Lätt en av de bästa upplevelserna i mitt liv. Vädret var skit! Det spöregnade oavbrutet de 3 första dagarna. Runt 5-10 grader varmt (kallt?), å en av dagarna så var temeperaturen nere på 0! I juni! Vi sov i bilen påpälsade med massor av kläder och kondensen i den bilen var inte att leka med! Hade i alla fall asroligt. Spelningarna var grymma, och dessutom så träffade jag massor med helt underbara människor! Jag var fortfarande sjuk men vad spelade det för roll när livet lekte överlag? ;)
Midsommar firade vi som vanligt hemma hos oss. Det blev inomhus i år igen för självklart så regnade det ju. Det måste vara 4 år sen vi kunde sitta ute på midsommar sist?




Juli
Sommarjobbandet var i full gång, men fortfarande så jobbar jag inte mer än 66% så det var nästan som semester ändå ;) Å dessutom så inleder jag ju juni med världens bästa Stockholmsresa! Shit vad kul vi hade! Bodde på hotell, käka ute, drack massa drinkar, festade natten lång, ja helt enkelt lovely!! En intensiv men helt klart toppenbra helg!
Juli var månaden som E åkte på semester och även gav mig semester på köpet! Tack för den! ;) Jobbet bjöd även på en tripp till Rhapsody in Rock.
Den 13:e i denna månad fyllde jag år. Det blev en lugn födelsedag. Ingenting att fira att man fyller 26 juh!? Den 18:e juli hade jag och bror gemensam fest vilket blev en riktigt lyckad fest och utekväll! =)
Nåt som hängt med ända sedan maj är ju min ständiga sjukdom. Förkyld konstant! Det slutar med att min chef skickar hem mig från jobbet med "arbetsförbud" i två veckor. Hon uppmanade mig att ENDAST tänka på mig själv och göra sånt jag ville göra. Å det gjorde jag. Spontant så satte jag mig i den lilla blå och drog till Mantorp. Jag, T och hennes gubbe hyrde husbil och slappade i 4 dagar. Det blev dock ganska så lugnt för mig iom min tredje kur penicillin och cortison på det...    =( Men mysigt det hade vi, å gud va vi skrattade!
Juli månad avslutades med U2 på Ullevi med hela familjen plus S. Det var jättekul och jättetrevligt men U2 som sådana är nog inget band som jag kommer sträva efter att få se igen.


 


Augusti
Detta var tydligen en ganska så händelselös månad... Jag firade "400 inlägg" i bloggen och firade att Kocken fyllde 26 år. I mitten på augusti så gick jag på semester och den spenderade jag tydligen med att göra mest ingenting. Skönt! Vi hade jäkligt många mysiga kvällar på Kockens uteplats, kräftskivor och en hel del vilda nätter. T var hemma så det blev en del chillande med henne. Vi var dessutom ute och plockade majs. Hel-kriminellt med flyktbil och allt =) men något annat speciellt och jätte-minnesvärt hände nog inte denna månad...


 



September
I september började skolan igen och jag blev nöjd med min mysiga klass på fem personer. 11:e september så mindes vi naturligtvis WTC-katastrofen men är även den dagen då det är A's födelsedag. Vi firade henne i nya huset med en riktigt lyckad tjejfest!
Det som egentligen präglade september var väl min och Kockens roadtripp till Sthlm. Helt underbar resa! Vi bodde hemma hos T, firade hennes födelsedag, var på RAW comedy club, va ute och käkade och festade massor!




Oktober
Den tråkiga hösten kom med besked. Det som dock är väldigt mysigt med oktober-november är att man ser fram emot julen! Mina Idol-uppdateringar i bloggen började i samband med att Idol drog igång sina auditions. Jag skrev i början på oktober då Erik Grönwall var på den första auditionen att "vinner inte denna killen hela skiten så vet jag inte vad jag gör!" Å se vad som hände =)
Inser att jag skrev sjukt många gnälliga, deppiga inlägg i oktober! Det var väl hösten som smög sig på mig med besked! Jag var fruktansvärt arg i oktober, anklagade gud och alla människor för att komma från helvetet med avsikt att förstöra hela mitt liv! Ha ha ha, ja herregud!
Gekås slog rekord för rekord och jag var trött nästan hela tiden på jobbet! Många miljoner i dagskassan blev det på jobbet. Sjukt...Dessutom föll första snön den 16:e oktober, också helt sjukt och alldeles för tidigt.
Oktober avslutades i alla fall med extrem rädsla för svinis och huruvida man skulle vaccinera sig eller inte. För mig blev det inte.
Världens bästa kväll på Trägårn i Gbg med Moneybrother som huvudattraktion får avsluta oktober månads text.



November
Jag bloggade väldigt lite i november överlag. Kanske var pga all julstress och planerande för "Jul-tjofräsen"? Dokusåpan "Ullared" hade preimär på kanal 5 och bnlev väl kanske inte riktigt vad alla hade tänkt sig. Ullared står för att vara kanal 5's största succé någonsin, borträknat sportevenemang och det är ju ganska förvånande? För mig blev detta det närmsta lyteskomik som någonsin sänts på Tv och jag hoppas att de aldrig mer bestämmer sig för att sända den sortens Tv, inkluderat Morgan ifrån Ullared.
Faktum är att INGENTING jättespeciellt hände i november.Vi festade en del. Chillade en del. Dessutom fick mormor beskedet att hon har cancer...November va inte bra helt enkelt!




December
Julmånaden! Tjohoo! Månadens första höjdpunkt var ju givetvis julfesten som jag och Kocken annordnade! Den blev väl sådär. Som jag skrev; sätt dryga 20 introverta människor i ett rum och se vad som händer. Den ena hade legat med den andres pojkvän och en annan gillade inte den tjejen, osv osv. Precis som det ska va på en sammankomst med bara brudar. Dessutom åkte alla hem så förbaskat tidigt, men vi andra gick ut på krogen och hade skitkul!
Bloggen blev väldigt dåligt uppdaterad i december, finns bara väldigt få inlägg. Men vad hände mer då? Erik Grönwall vann Idol så klart! Det va ju väntat. Julafton kom, den såg ut ungefär som vanligt. Man förbannade sig över att man stressat som en idiot, vilket jag gör varje år. Förutom att mormor hade sin cancer att tänka på och att mammas kusin dog av en hjärntumör, fembarnsmor, 44 år och helt frisk så var väl julen som den brukar mest. Nyår firade jag och E i vår ensamhet. Inte ens några vilda fester ställde vi till med i juldagarna. Några mysiga kvällar med vänners sällskap och lite vin blev det och det är minst lika trevligt!

    


_________________________________________________________________

Å efter detta mina vänner så var 2009 slut. Jag gav inga nyårslöften. Tycker man kan lova sig själv saker vilken dag som helst på året. Jag saknar 2009. Det var ett jäkligt bra år. Jag har haft roligt. Å jag har för mig att det var min ambition när 2008 gick mot sitt slut; att tänka på mig själv och vara lycklig. Det har jag varit. Åtminstonne mestadels. Det har självklart varit stormigt emellanåt, men vilket år är inte det? 2010 vill jag ska ge mig ännu mer! Vill ha minst lika kul och ge mig ut på minst lika många äventyr. Vill uppskatta mina vänner, mina familj, mig själv och världen!

<3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0