En tanke....

Jag kom på att jag skulle rosta bröd till frukost. Jag plockade fram den sunkiga brödrosten ur ett skåp och tänkte för säkert 252:a gången; Hur fan städar man en brödrost?! Jag har haft den i ungefär 6 år tror jag. Den används kanske i snitt 5 gånger per år. Inte mer... I alla fall. Hur mycket sunkigt gammalt bröd finns inte i den då? HUUR mycket som helst? Det är ju apäckligt! Dessutom så luktar den bränd hamster när man sätter igång den. Å dom mackorna sitter jag och äter med god aptit... Om nån sagt till mig "Kolla! Här har jag sparat brödsmulor i en skål i 6 år. Det är alla möjliga sorters brödsmulor. Grovt bröd, ljust bröd och annat... Dessutom så har jag låtit samlingen stå öppen i 6 år också så det finns en hel del damm i den. Kan inte du rulla din macka i min smulsamling och käka upp den med lite ost på?" Hade jag gjort det då? Ehhh NÄ! 

//L


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

hahaha du e la rolig vänd den upp å ner o skaka det gör jag:)

2010-01-11 @ 21:41:12
Postat av: Anonym

AK: Ja, det är klart man kan! Å jag har ju ett litet "fack" man kan dra ut å tömma men ändå?! Tänk att bara skaka av dina tallrikar å glas i 6 år liksom? As-fräscht!?

2010-01-11 @ 22:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0