Udda musiksmak....

Då jag inte har mycket för mig så satte jag mig och gick igenom min favoriter på youtube...Det bör tilläggas att det är få låtar förunnat att få hamna bland mina favoriter på youtube. Att jag är Springsteen-nörd är ju ingen hemlighet, men han har en egen spellista... Jag blev ändå full i skratt när jag såg den skumma blandingen av musik... Jag tänkte ägna detta inlägget med ett axplock ifrån "Youtube-favoriter-a la' mig" + motivering!



Detta är en låt jag älskar! Det är en av de sorgligaste låtar EVER och kan få mig att fälla tårar varje gång jag hör den....



Jag är ingen hårdrockstjej, absolut inte! Men en vän till mig fick mig att börja lyssna på Dream Theater för några år sen, och jag fastnade! Kan man annat än att älska denna killens röst?!




I de flesta fall gillar jag Dylan, denna låten älskar jag!! Finns så enormt mycket tolkningsmöjligheter i texten som e otroligt lång! Jag är ju som  bekant en textmänniska och därför matchar jag och Dylan varann perfekt =)



Skulle jag få välja en låt som är den enda jag nånsin får lyssna på mer så är det denna! Partyyyy om nåt!? Förutom Springsteen då såklart! Detta är såååå bra!



Seether lyssnar jag på beroende på humör...E jag förbannad eller down så åker Seether på!



Haha! Nu avslutar vi med en oväntad en!? Får jag inte spela Springsteen så spelar vi en Springsteen-låt gjort av tre norrmän! "Gitarrkameraterna" heter dom! Dom är en av dom få som gjort en Springsteen-cover nästan bättre än Springsteen själv!

Nu e det slut på youtube-favoriterna slut för ikväll! Titta och njut!

Puss//L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0