Skoproblematik

Hej Vänner...Känner att jag har VÄRLDENS mest sentimentala gnäll-inlägg på G å innan jag tar tag i detta inlägg så tänkte jag diskutera den senaste tidens världsproblem...nämligen jag och skor! Jag älskar skor...räknade för ett tag sen och insåg att jag ägde 53 par själv.... E hade 13 par vilket resulterade i att vi har 66 par sammanlagt. Sjukt? Ja definitivt! För likförbannat har jag ju aldrig några skor att bära!? Jag köper skit jag inte kan använda helt enkelt! NU behövde jag dels höst/vinter skor, typ stövel eller boots, och ett par vardags/skol skor...Vad gör jag? Jo, jag hittar drömskorna i Varberg och dom passade!! 
 Helt otroligt för är man som jag utrustad med vader som en flodhäst och fötter bredare än en ankas så är det inte det lättaste att hitta skor! Köper jag dom?! NÄ för jag är ju snål också, och tyckte att 500 spänn va för mycket! Skiter i att köpa dom och åker till skopunkten idag i Halmstad (obs beräkna bensinkostnad) och provar typ 40 par höst/vinter skor! Passar några? NEJ för helvete!! Där fick jag! Jag hittade dock ett par vardagsskor:


Ursköna! Så dom fick följa med hem?! Men ser dom gjorda ut för den ruskiga hösten i Sweden? Inte så va...? Sen hittade jag dessa:



Ja! Dom fick också följa med hem. Sköna? Nej inte det minsta å jag vet redan att jag inte kommer att använda dom! Möjligtvis en gång! Men visst är dom snygga?! MEN! Tror ni att mitt köp på 449 kr i Halmstad plus bensinen fram å tillbaks till Vbg OCH Halmstad blir mindre än om jag hade köpt skorna jag ville ha och behövde från början men va för snål för att köpa?! Nej precis... Summan av kardemumman: Jag e dum i huvudet!


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

hahaha men dom understa tycker jag va skitsnygga.....men mina skor e helt klart varma o goa till hösten men ska E fortfarande betala lite så kan du ju köpa dom me....S

2009-09-01 @ 19:20:23
Postat av: L

Jo det är faktiskt det jag tänkte! Satt här och beklagade mig lite igår så han sa att han köper dom andra! yes! -tänkte jag...men så visade jag dom för honom på nätet å helt plötsligt blev han lite putt när han insåg att jag skulle bli typ 180 (dvs längre än honom) med dom på...hahaha! Men men, han ska nog övertalas ändå....=)

2009-09-02 @ 09:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0