Onsdag 23 september

Stort GRATTIS till min älskade T som fyller 26 år idag!! Jag pratade med henne igårkväll, och vi är väldigt lika på en punkt; sjuk ångest när vi ska fylla år! Hon hade varit allmänt lipig och sur hela dagen igår "utan anledning", men kom på att det är ångesten för att bli äldre som smög sig på...haha! Jag är ju som sagt exakt likadan... När vi va yngre satt vi alltid och triggade varandra när vi skulle fylla år; "tänk...detta kommer aldrig tillbaks, vi kommer aldrig att va 17 tillsammans igen..."osv....Haha, störda människor! Idag fyller hon i alla fall 26, men vi ska ju fira henne på fredag när vi kommer.

Idag ser schemat ut enligt följande; åka till M och hennes bäbis. Lite tråkigt, men vi ses allt mer sällan. Det händer alltid med mig och kompisar som får barn, undra varför? Visst, jag är ju inte känd för att gilla barn, men jag kan ju stå ut med dom om mammorna är mina vänner. Men sen kan det ju också vara så att man inte är lika intressant längre? Kan ju förstå att dom vill prata om just barn, olika bäbisfenomen, bajs och sånt, och får man ingen respons då så är det klart att man hellre umgås med nån som vet vad man pratar om och som tycker sånt e intressant....Jaja, efter M ska jag till skolan. Det ska bli kul. Ska först gå på en föreläsning, sen mellan 16 och 18 ska vi ha "stress-workshop", låter livsfarligt! Ingen aning om vad det innebär, men det kan säkert bli kul ;)

Orkade inte blogga när jag kom hem igår. Dagen på jobbet va den flamsigaste nånsin!! Herregud vad jag har skrattat! Jag och min vän A blev förvisade ifrån kassalinjen för vi va alldeles för mycket folk inne och jobbade! Därför får det inte synas att det är massa personal där som inte jobbar. Först tänkte vi att vi "går och tjuvröker lite". Vi lyckades sitta i typ 15 sekunder sen kom chefen! Haha! Men eftersom det va hon som bett oss att hålla oss undan så skrattade hon bara när hon hittade oss.... Sen gick vi och gömde oss i ett rum i anslutning till kassalinjen, där stod vi och klistrade på klistermärken på miniräknare. JA, det är faktiskt en riktig arbetsuppgift! Vår VD har kommit på att vi ska ge bort miniräknare till alla danskar som kommer till varuhuset. Vad står det då på klistermärket?! Jo "Ullared loves Danmark" såklart! *asg* Världens mest onödiga arbetsuppgigft!! I alla fall, detta urartade också till slut (självklart) och det slutade istället med att vi stod och tillverkade hattar av kartong som vi sedan bar in till chefen....Dels för att visa vad vi hade haft för oss i två timmar, men även för att hon skulle dela ut dom till nån lämplig idag tyckte vi. Hon tyckte vi va roliga, men dock inte lika hysteriskt roliga som vi själv tyckte! Haha! Ja ibland slår tröttheten över helt enkelt, och det gjorde den igår!

Nu känner jag att detta inlägget bli väldigt långt så jag lägger nog ner nu...hörs senare!

Puss//L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0