Nervositet....

Jag avskyr att vara nervös! Jag ogillar till och med ordet nervositet! Som jag tidigare skrivit om så får jag min magisterexamen i psykologi nu till våren och det är ju kul! MEN, om ungefär en månad så ska jag börja jobba med en klient! En klient som jag ännu inte vet någonting om, men som uppenbarligen har någon slags arbetsrelaterad problematik...kan va stress, konfliktbenägenhet eller vad som helst?! Jag skulle ringa klienten igår, och det är sjukt vilka roller man intar! Jag, som person, eller här i bloggen, är ju ganska cynisk, rätt barnslig och ironins drottning. Men när jag ska gå in i min yrkesroll så måste jag ju verkligen försöka göra just det! Jag är så rädd för att min rätt "kassa" personlighet skall lysa igenom och att klienten fullständigt ska tappa förtroendet för mig! För jag hade tappat förtroendet för mig om jag hade träffat mig (som jag e här) i en situation som rådgivare... Visst, jag ska väl inte klanka ner på mig sjäv SÅ mycket, för jag vet att jag kan en hel del och är duktig på det jag gör. Men när man ska göra något för första gången och ska ta steget in i en yrkesroll från att ha varit student så är det skitnervöst!! Håll tummarna för att det går bra!! Det måste gå bra!!

//L


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

du kommer att fixa detta skitbra!!!Håller tummarna ändå

2009-09-19 @ 07:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0