Jag funderar....

-på lite grejer...Ja, jag gör ju faktiskt det ibland... Otrohet har varit ett rätt aktuellt ämne det sista, inte nödvändigtvis i mitt eget liv, men i min omgivning... Föreställ er följande scenario; du kommer på din partner med att ha haft en affär bakom ryggen på dig i flera månaders tid. Förutom detta så har din partner dessutom ljugit dig rakt upp i ansiktet flera gånger... hur reagerar man?! Jag tror aldrig att man kan veta eller föreställa sig det innan. Jag tror att jag skulle kunna förlåta otrohet...OM det kanske va en fyllegrej, en engångsföreteelse eller liknande...Dock vetti tusan om jag hade kunnat förlåta en långvarig kärleksaffär, för då har det varit så medvetet, så välplanerat och så nyktert! Eller ja, man vet ju aldrig aldrig förrän man hamnat i den situationen själv... Kan aldrig föreställa sig hur man skulle reagera eller hantera en sån situation....

E försökté ju slå i mig för ett tag sen att han vart otrogen. Problemet med det va bara att han försökte göra mig svartsjuk, det va enda anledningen till att han sa det för han ville bara se min reaktion. Frisk eller?! Eh, nej...jag blev i alla fall totalt vansinnig! Inte för den påstådda otroheten utan för hans idiotiska "skämt"... Jag reagerade inte alls på påståendet om otrohet. Satt istället och försökte spela psykolog och vidhöll att jag "tycker det är jättebra att han berättar och ville veta mer..." Det har jag också funderat på i efterhand. Varför reagerade jag inte? För han va verkligen allvarlig med det...-ända tills han avslöjade han han "bara skoja"... Borde inte han fundera på varför jag inte reagerade?! Nej, det har han nog inte gjort tydligen...Ja  ja, skit samma. Men i alla fall. Har man inte vart med om den situationen själv, så är det otroligt svårt att föreställa sig sina potentiella reaktioner. Som ni säkert fattar så har detta som jag skriver om hänt i min umgängeskrets och inom loppet av en månad så har han ljugit, erkänt, gråtit, blivit utslängd, gråtit mer, bett om ursäkt och nu e han tillbaks igen!!? Det gick ju så fort! Jag har ju inte gått i deras skor så jag kan inte uttala mig, men var det verkligen straff nog? Nu ska de åka på kärlekssemester tillsammans och reparera allt! Faan liksom! Straffa honom, MER!! Jag hade förväntat mig mer straff ifrån min partner om jag blev påkommen sådär!! Ja ja, nu har jag funderat klart, inte blivit klokare direkt men ändå fått skriva av mig...

Tack för mig
//L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0