Vill jag Pandremixera mig?!

Man är TRÖTT på allt som står om svininfluensa och svininfluensa vaccin i dessa tider! Lik förbaskat så kan jag inte bestäma mig! Jag vet inte om jag vill vaccinera mig med Pandremix som blivit otroligt kritiserat, inte på grund av kvicksilver eller hajleverolja som vaccinet innehåller, utan för att jag vill lita på min kropps imunförsvar! För tillfället pågår en debatt mellan socialstyrelsen/läkarkår vs. forskare inom området. Socialstyrelsen och läkare rekommenderar starkt att man vaccinerar sig mot svininfluensan, medan forskare menar att man bör låta kroppen ta hand om viruset själv. Över en miljard kronor har lagts på att köpa in vaccin till den svenska befolkningen, pengar som kanske borde lagts på att förebygga nästa riktigt allvarliga hot emot välfärden? För är svininfluensan verkligen den människo-dödare som många verkar propagera för?!

Detta är jättesvårt!! Jag vet verkligen inte vad jag ska göra! Rent instinktivt så känner jag inte för att ta vaccinet, men samtidigt så är jag ju inte så jävla sugen på att dö heller?! Många forskare menar på att 30-40% av den svenska befolkningen redan haft svininfluensan i en mild form och att vaccinet kommer för sent. Jag har möjlighet att få första sprutan om cirka 3 veckor. När kommer jag få ta nästa? Är det inte för sent då? Nästan alla jag känner har varit förkylda de senaste veckorna. Risken är väldigt hög att det är detta årets influensa som redan röjt runt i min umgängeskrets, dvs. svininfluensan, och vad hjälper det då att jag pumpar in lite svininfluensa i mig som förstör det naturliga skydd som ska finnas i min kropp rent biologiskt!? Så otroligt svårt att välja!! Snälla, vad tycker ni? Jag vill jättegärna höra era åsikter i denna frågan!

//L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0