Strömavbrott - ett lyxproblem

Har precis fått tillbaks strömmen efter en stunds mörker här.... Det va rätt mysigt egentligen men guud va handikappad man blir! Skulle precis sätta mig och blogga när allt svartnade. Det tog 3 sekunder sen va jag uttråkad! Ingen dator, ingen telefon, ingen tv, ingen musik! GAHHH! Vad gjorde folk förr i tiden?! Jag förmodar att de tände ljus, så jag tände 3 stearinljus och stirrade på dom en stund... Efter cirka 30 sekunder hade jag tröttnat och försökte få igång mina katter på en liten lek. Dom låg som två stora deg-klumpar och glodde på mig som att jag va dum i huvudet när jag sprang omkring i i vardagsrummet med en boll! Hoppade och kastade och försökte förgäves få igång deg-klumparna på en lek. Men icke!! Nähäpp! Satte mig i soffan och fortsatte glo på stearingljusen och så! -kom strömmen igång igen! Puh! Vilken tur! hade nog inte överlevt kvällen annars ;)  


Dagen har annars inte bjudit på så mycket kul. Överlevde arbetsdagen med nöd och näppe! Har vart så sur och uttråkad idag. I morrn e jag ledig och dagen skall inledas med en efterlängtad fika hos AK. Hinner ju aldrig prata nuförtiden så det ska bli trevligt! Så nu ser vi till att hålla oss friska båda två tills i morrn AK! Vi har båda två känt av fökylningssymptom idag, men vi låtsas att de inte finns och sväljer några värktabletter så ska det nog gå för sig!

Näpp nu ska bitter-tanten laga lite mat och slappa lite resten av kvällen! I morrn måste jag få sjukt mycket gjort!! Efter min date med AK då såklart =)

Puss//L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0