Ordbajseri....

Visst är det ett bra ord? "Ordbajseri"...Ja, det är i alla fall vad jag kommer att syssla med resten av denhär eftermiddagen! Fika hos AK är avklarat och som vanligt mycket trevligt! Tänk om vi inte hade haft varandra att ventilera över alla dumma män som finns i världen? Vad tråkigt det hade blivit! Hahaha! Mycket skratt och det är väl tur det, hade vart jobbigt om vi skulle suttit och lipat och slitit vårt hår varje gång vi ses? ;) Mycket bättre när man kan garva en stund och förundras över hur vissas hjärnor är skapade!

Nu i alla fall så är jag under tidspress! Har två uppgifter som måste vara klara senast ikväll! Helst innan ikväll för jag hade tänkt att hinna varva ner också innan nästa arbetsdag börjar. Har börjat på den ena uppgiften och jag tror att jag ska lösa den...verkar som att det flyter på ganska bra. Men så e jag ju också sjukt duktig på att just ordbajsa...Jag måste googla ordbajsa, vänta....Okej! Enligt första sökresultatet på google betyder ordbajsa enligt följande:

 "att rapa upp en sanslös kvantitativ ordföljd enbart för ordmängdens skull utan särskild tanke på innehållet"

Å detta citat va alltså enligt farbrortorsten.com...Vet inte hur seriös farbror torsten är, men definitionen verkar ju logisk i alla fall. Nu bild-googlar vi ordbajs....får vi se...Nä, det gick inge bra. Finns tydligen ingen bra bild på hur ordbajs egentligen ser ut. Jaha, där ser man ;)

Nu mina vänner har jag ordbajsat klart på denna sidan för en stund. Jag ska ordbajsa klart i mitt skolarbete nu så återkommer jag om en stund. Puss på er!

//L

(Ps. Ordet "ordbajsa" har nämnts 10 gånger, inklusive denna gången i detta inlägg...ds)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0