Inte riktigt min dag....

Hej på er!

Dagen har varit helt okej absolut, men en del incidenter har skett som kanske inte riktigt va planerade... Vi åkte ju till Hjuleberg och julmarknad. Regnet öste ner och man hade väl lite svårt att finna julstämningen kanske?! När vi kom dit så lotsade parkeringsvakterna in oss på en stor jävla koåker! Jag protesterade redan när dom skulle ha mig att köra in där för min lilla, låga bil kanske inte riktigt är gjord för att köra i en ASlerig ko-åker?! Men men, jag kör in där som dom vill, asrädd för att köra sönder hela bilen, men det gick bra... Inte lika bra gick det när jag skulle ut. Jag hade två val; full gas och riskera att dra sönder både stötfångare och oljetråg, ELLER köra försiktigt och riskera att köra fast... Jag valde alternativ nummer två, och givetvis kör jag fast! Totalt fast också!! Hela min lilla blå bil försvann ner i gyttjan! Så dom fick dra ut oss med traktor ifrån åkern!! Haha! K fick köra bilen, för jag va så jävla förbannad på parkeringsvakterna som hade "tvingat" mig att köra in på åkern ifrån första början. Jag stod 10 meter bort och kedjerökte... =) Men men, så långt gick det ju väl! Åkte sedan hem till Kocken och tillverkade resten av inbjudningskorten till julfesten....

Incident nummer två sker när jag ska köra från Kocken hem till mamma; kör igenom ett oupplyst vägarbete i typ 30 km/h. Här har ju som sagt ösregnat hela helgen, och jag ser inte det gigantiska hålet på typ 25 cm djup när jag kommer där i 30 och drar rakt ner i det! SJUKT vilken smäll! Jag insåg ganska fort att detta kan aldrig ha gått bra, vilket det inte gjorde heller... Helplatt däck och bilen är lämnad hos mamma och pappa... Jahapp! Den lilla blå har haft en dålig dag idag... Stackars lilla bil. E får åka och byta däck i morrn. Vi lägger ändå om till vinterdäck nu så det får väl bli väl. Hoppas bara jag inte slog sönder nåt annat?!

Ja ni förstår ju vilken dag?! Men jag e ganska glad för det =) Nu blir det soffan och film!

Puss//L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0