Idol-juryns fjärde medlem....

-borde vara jag! Jag är alltid helt inne i Idol, varje jäkla säsong! Sitter och lyssnar, bedömmer, analyserar varenda en av Idolerna. Jag håller nog faktiskt med om klyschan om att "årets startfält är det starkaste någonsin", sjukt många duktiga alltså! En liten sammanfattning av kvällen då....

Min storfavorit är fortfarande (som jag kallar honom) Lill-Erik! En så liten kille, men en sanslös röst!! Han gjorde inget lika bra framträdande igår med MJ's "Beat it"  tyvärr, men förtjänar trots det att vara kvar i tävlingen, till SLUTET! Hejja Erik!
Bild: tv4.se

Två andra killar som jag verkligen verkligen gillar, och som jag dessutom tror kan utvecklas enormt är Rabih och Eddie! Rabihs röst får mig att få gåshud! Å då menar jag endast hans röst! Han behöver inte ens sjunga för att jag ska få ståpäls! Dock inte speciellt duktig tekninskt, men som sagt, ge honom några veckor och han kommer att bli grym!!

bild: tv4.se


Den andra snubben Eddie va totalt falsk igår kväll! Han sjöng en underbart vacker låt, nämligen hurtful, men guuuud va falskt det blev! Han kom in helt fel ifrån början, men den killens utstrålning e inte att leka med! Oj oj oj, han kommer tjäna som ögongodis resten av säsongen om han får va kvar. Lite halvkär nästan, hehe ;)


Bild:tv4.se

Någon i årets tävling jag tycker är överreklamerad är Tove! Hon är bara 16 år, visst, men hon är ju BARA söt! Hon sjunger sådär....ser ut sådär...utstrålningen e sådär...och hon rör sig som en fiskmås som har käkat en hel kanelbulle och desperat försöker svälja hela utan att tugga!! Spasmiska små ryck som hon överdrev som faaan igår! Hade ungen inte stått med spasmer hela tiden så kanske hon hade sjungt bättre också! Skärp dig Tove!! 
 
 Bild:tv4.se

En annan väääldigt duktig person som är med i årets Idol är Mariette! Hon är verkligen stencool! En ovanlig röst och en cool utstrålning! Dock tycker jag det är lite fiskmås-varning på henne också, men i lite mindre utsträckning så det kan man överleva! Hon kommer gå långt och är det en tjej som ska ta hem årets Idol så är det Mariette tycker jag!

bild: tv4.se

En sista eloge till en person under gårdagskvällen....nämligen Calle!! Årets soul-kille i Idol! Han verkar SÅ blyg och SÅ försynt när dom intervjuar honom, men gud när han sjunger! Hans personlighet passar nästan inte ihop med hans röst. Lite som med Lill-Erik där, fast han är mer outgoing än Calle! En häftig upplevelse att höra Calle sjunga! =)
  bild: expressen.se

Så! Veckans Idol-update är nu slut. Att Jon åkte ut är tyvärr ganska förståeligt. Jag gillade Jon faktiskt, men han höll inte riktigt under press kändes det som! Jag tycker förvisso att Camilla eller Nicklas skulle åkt igår! Jag ville strypa Camilla nästan lika mycket som juryn faktiskt och Nicklas va väl bara medioker?! 

Nu ska jag åka och jobba några timmar. Har ju bara 11-17 idag så det överlever man ju ganska enkelt. Efter jobbet blir det direkt hem till mamsen och papsen på lite mat. Gött att bara åka bort och sätta sig vid dukat bord! Hörs vi inte senare så hörs vi i morrn gott folk! Ha en underbar dag!

Puss//L

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0