I need a puppy!!

-låter som en 10 åring skrivit rubriken till detta inlägg, haha! Godmorgon på er förresten! Hoppas ni har sovit sött! Jag har sovit sådär...E fortfarande helt tät och nyser varannan minut, och sängen e som vanligt "sängen från helvetet" som får mig att bli 85 år i ryggen varje natt...Men skit i det! Nu ska vi inte gnälla utan försöka va lite positiva! =)

Tillbaks till rubriken nu då...Det är på det viset att jag är uppväxt med hundar. Under hela min uppväxt hade vi 2 golden retrivers och en labrador. Den sista av golden hundarna, min hund Ida, hade vi kvar tills jag var 15 år. Då va hon 16, och förlusten av henne va nåt av det tuffaste jag vart med om i mitt liv! Seriöst... Sen flyttade jag hemifrån nåra år senare och längtan efter djur blev såklart påtaglig. Med tanke på att jag alltid festade och bodde i mini-lägenhet blev katt valet för mig. Idag har ju den katten förökat sig lite oxå, hrmm... =/ NU känner jag seriöst att jag vill skaffa hund! Det är en liten bit av mitt hjärta som alltid är tomt i längtan efter en ny hund. En ny kompis helt enkelt. Dels för att jag har nån slags grundläggande längtan efter att skaffa hund, men även för att det är en anledning för att få mig att komma ut och röra på mig. Det händer liksom inte annars! Å vem mår inte bättre av lite syre och en promenad liksom?

MEN MEN MEN....E stenvägrar att skaffa hund! Han menar på att vi bor för litet för att 2 innekatter och en hund skall kunna samsas. Å ja, han har väl rätt där. Jag tycker ju att lägenheten är skabbig som den är nu, med bara katterna så jag kan ge honom en poäng där. Men samtidigt har vi inte tänkt att bo kvar här hela livet (förhoppningsvis?!), så det kanske vore läge att se sig om efter nåt annat? Men nej...Allt är ju så "jävla bra och jävla bekvämt" så det går ju inte! Jag tror förvisso inte att jag kommer kunna dela resten av mitt liv med honom, men ska han sitta på röven i samma lägenhet i 82 år och göra IGENTING så är ju inte chanserna direkt större att vi lär leva resten av våra liv ihop! Så sjukt ambitions-lös och omotiverad till allt!! Just nu är jag inne på att gå emot strömmen. Skita i vad han tycker och göra vad jag själv känner för...Hmm, vi får se, men här e mitt dilemma i alla fall! Jag behöver en hund....  Ras har jag inte riktigt bestämt mig för men jag har tre raser i åtanke just nu:


                    Golden Retriver                                                   Berner Sennen


-eller en Samojed, som faktiskt är den hundras jag är mest inne på just för tillfället. De är väldigt lugna i lynnet och dessutom lite lite mindre än både berner sennen och golden....Vi får väl se om nån dag, kanske....

Nu ska jag gå och fixa i ordning mig och börja förbereda inför dagens skoldag! Vi hörs lite senare!

Puss//L


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

jag tycker ju helt klart golden men googla dom o läs mycke innan så du vet vad du ger dig in på hade jag gjort det hade jag haft min fina engelska stafford men nä nu sitte jag fast me min visserligen lilla go Freddie o det får väl duga så länge....

2009-10-07 @ 09:47:31
Postat av: L

Jo, jag e ju uppväxt med Golden så visst lockar det, men jag vet inte...det lär väl inte hända. Blir väl skilsmässa isf ;) Freddie-vovven e ju världen goaste!! Klart han duger. SÅ mycket personlighet i så liten hund =) Hoppas du mår bättre förresten!!

2009-10-07 @ 21:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0