Självinsikt!?

Morrn morrn på er! Fick inte alls sovit så många timmar i natt som jag planerat! Kom lik förbaskat inte i säng innan närmare tolv! Å upp halv sex...det e inge bra! Nu bär det ju iväg till skolan till tredje och sista statistikföreläsningen! Logistisk regression e det idag...Mmm visst låter det nice? Sen e det råtenta-plugga fram till måndag då tre statistiktentor skall lämnas in!

Rubriken; självinsikt...det va det jag tänkte skriva detta inlägg om! Förstår inte att människor i 25-årsåldern helt kan sakna denna vara?! Jag har väntat och väntat på ett uppvaknande men det händer ju inte, det blir faan bara värre! Alla har vi ju sidor, mer eller mindre positiva, som vi inte är helt medvetna om, men i de flesta fall handlar det om att man helt enkelt inte VILL inse att man kan styra över sitt liv och vilka människor som skall ingå i det. Man klagar och uttalar sig om sin omgivning, men glömmer att hålla rent framför sin egen dörr... Känns så jävla pissigt bara! Känner mig så jäkla sviken och orättvisst behandlad just nu. Att vissa bara får tänka på sig själva, medan andra skall finnas där och passa upp så fort det passar den andre är helt enkelt INTE okej!! Relationer, alla sorter, handlar om att ge och ta. Utan ett utbyte så kommer din omgivning till slut att tröttna och då står du där...-helt jävla ensam! Jag kan tycka det är försvarbart i 17-18-års åldern, men är man vuxen så är det oacceptabelt! Å att man inte vaknar upp sen å bara "Oj va fan hände här då? Mina vänner har visst slutat höra av sig!?". Det är DÅ man måste gå tbx till sig själv och ifrågasätta om JAG kan göra något, om jag kan tänkas ha gjort nåt tidigare eller vad som kan vara problemet, hos MIG. Men vissa sätter skygglappar på, taggarna ut och vänder allt som händer mot sin omgivning! Tragiskt om ni frågar mig. Men det är väl sånt här man skall gå igenom i livet antar jag. Vissa lär sig aldrig, medan andra vaknar upp och blir en vän för livet...

Skönt att ventilera sig bloggen! =)

Nu styr jag kosan emot skolan! Idag ser det ut att bli kanonväder!! Vilken tur att jag ska sitta framför datorn till 16.00 då!?

//L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0