Låttext...

Fråga mig inte hur jag trillade över denna låten på youtube!? Av en slump så tittade jag på en video där dom sjöng en låt... Så bra text! Dom som vet hur det är att bryta ett förhållande, alla svackor, funderingar fram å tillbaks osv osv...denna låten säger verkligen allt! Om stormar man möter, och stormarna kan ridas ut om man bara vårdar sitt förhållande...

Det syns i dina gester, syns på din rygg,
Den som kan va så rak, å jag vet vad som plågar dig,
Men du kan va trygg, du å jag, vi gör gemensam sak,
När den vill tynga ner mig, oron jag bär, Vet jag att du finns där,
Ja för såsom vi krattar gången, Så får vi gå.

Molnen vid horisonten hotfulla grå, stormen är här min vän,
Men den stormen ska också stilla, å vi ska få,
Du å jag, lugnet tillbaks igen, om allt ska tagas från oss,
Ett har vi kvar, som ingen annan har, Ja för såsom vi krattar gången,
Så får vi gå.

Mullret har tystnat tror jag, inte ett ljud, Jag hör det inte mer, å det ljusnar vid horisonten,
Tack käre Gud, du å jag, ser hur naturen ler, Stormen var bra för hjärtat, bra för min själ,
Gjorde oss båda väl, Ja för såsom vi krattar gången, Så får vi gå.


Ganska okej sammanfattning för hur ett förhållande/äktenskap fungerar (när det fungerar då sjävklart)! Vet man att det är "vi två" då rider man ju ut de flesta stormar...e ju klart inte lika lätt att rida ut den om man inte är säker på tvåsamheten från början... men det är ju en helt annan historia! Haha, tur att jag inte har några läsare för stackare som försöker sig på att analysera alla mina skumma inlägg =)

P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0