Danskarna har invaderat jobbet....

Äntligen är dagen slut!! Var ganska lugnt på jobbet trots löning, men HERREjösses med danskar där va! Mitt jobb är tydligen en ny attraktion i Danmark vilket vi har hört sen innan, men idag kom dom i flock! Hur många bussar som helst var där! Å hur märkte jag detta!?? JO för helt plötsligt står det en dansk tant eller farbror i min kassa å säger nåt i stil med
"Harorööö ellöööö se rajlölööö??
Å jag bara "Ursäkta, nu förstod jag inte riktigt"
Dansken igen fast 5 gånger högre "HAROORÖÖÖ RAJLÖÖÖÖ???"
Jag igen; "ehhh, jag föstår faktiskt inte vad du säger nu..."
Dansken; "Is this kässä open?"
Jag: "Jaaa ja, sure it's open"

Å så höll hela dagen på! Det e för fan pinsamt att va svensk i norden emellanåt! Alla förstår vad vi säger men fattar vi nånting? Nää inte ett skit! Eller jag ska ju inte tala för alla svenskar nu, men jag e livrädd för danskar just för att jag inte förstår ett ord av vad dom säger! Konstigt språk det där...nästan som skånskan ju! ;-)

Annars har det väl inte hänt nåt kul! Jag har varit allmänt utsatt för konstigt folk hela dagen! Min kompis satt i kassan bakom mig och hon har nog aldrig fått så många goda skratt på en och samma dag! ALLA danskar och muppar och småbarn har varit i min kassa idag! Och jag har oerhörd respekt för samtliga av dessa! Detta är oxå allmänt känt på mitt jobb. Å jag ska villigt erkänna att min motvilja emot dessa grupper handlar om okunskap! Jag är helt enkelt inte van vid att prata med barn och muppar! Eller danskar för den delen....

En gubbe som hade nåt slags förståndshandikapp va i min kassa och ville ju gärna prata med mig om diverse saker... Jag reagerar med att humma försynt och stirra rakt ner i tangentbordet under hela detta "samtal". Gubben va dock inte handikappad nog för att inte förstå mitt försök till ignorans, så han lutar sig fram 3 cm framför mitt ansikte och SKRIKER, ja jag överdriver inte om han hördes ifrån kassa 2 till kassa 52:  "HÖR DU VAD JAG SÄGER ELLLLLLLLER???!!!" -samtidigt som spottpartiklarna flyger ut ur hans käft och landar på de flesta ställen från mitt hår och ner till midjan... Jag har nog aldrig sett min kära vän i kassan bakom skratt så hejdlöst..... ja ni kan ju tänka er själva?!

Nu har jag berättat klart om dagens bravader, hoppas även ni kunde glädjas med mig och min störda dag =)

Hörs i morrn!

Puss//L

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

ja jag skrattar nu igen när jag läser det me....asg

2009-05-28 @ 19:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0