150 ord är ingenting!!

Sitter med uppgift nr 2 inför morgondagens seminarium... Uppgiften består av att läsa en artikel och sedan sammanfatta alla delar av artikeln, dvs. introduktion, metod, resultat och diskussion på 150 ord, i ett så kallat abstract! Vet ni hur lite 150 ord är?! Jag tänkte; äh! Jag sammanfattar den i kortform, ser hur många ord det blir å sen kan jag ju bara ta bort ett ord här och var om det är för många. Japp?! 325 ord kom jag upp i! Men det va kort! Å ändå skulle det skalas till hälften! Hur lätt va detta då? Jäkla skit...så detta va alltså anledningen till att jag behövde en paus!

Åh, jag har ett annat problem: Jag har en kompis som ljuger extremt mycket! Jag funderar på om hon har en mild form av mytomani. Det är inte så att hon ljuger om precis alls, och inte ens om viktiga saker! Hon ljuger om skitgrejer! Det värsta är att hon är världens sämsta på att ljuga oxå! Det blir så uppenbart varje gång hon gör det, och ändå fortsätter hon. Jag och nåra andra kompisar har tagit upp detta med henne många gånger, men inte faan hjälper det... Hade nog sett det som mer ok om hon hade ljugit om saker som verkligen betydde nåt för henne! Saker som kanske hjälpte henne att klara sig ur en jobbig situation eller liknande! Men nej! Skittöntiga betydelselösa grejer! Åh blir så frustrerad! Irriterande är det om inte annat...

Ja ja, jag får fortsätta slipa på hur jag ska få ner min text til 150 ord nu...pausen e officiellt slut!

Puss

//L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0