Hemma från jobbet

Jahapp då va man här igen, å dags för sängen är det snart! Underbart när man känner att dagarna är så givande! ;-) Det funkade bra idag med på jobbet. Jag var på lite kinkigare humör idag än igår. Igår va jag ju trevligheten personifierad å det går ju inte att vara varje dag!? Idag berodde det nog mest på att jag blev försenad i morse... Sånt kan förstöra en hel dag för mig! Vi skulle åkt vid tio, men eftersom alla inte kan vara likadana tidspessimister som mig så kom vi inte iväg innan tio/kvart över...För en normal person kan det verka löjligt att sura över 5-10 minuter, men för mig, när jag ska till jobbet, så är de minutrarna guld värda! Så redan då började jag sura, å sen blev ingenting bra...Jag va på sånt där humör då jag sitter och kommenterar kunders beteende tyst i min hjärna...typ "Ja, men stå du där dumkärring och försök trycka in ditt visakort i en pinpad som inte ens har kortläsare en stund till, för jag orkar inte säga det som står på lappen som sitter 5 cm ifrån din fula näsa. Det vill säga: Kassörskan drar kortet!!!" Eller version två "Våga säg "nämen här sitter du och väntar på mig" så ska du få se hur det känns att få en kassalåda fylld med mynt rakt i pannan!" Haha! Låter hemskt men så är det faktiskt! Man blir en light-version av människo-hatare när man jobbar på min arbetsplats...

I morrn jobbar jag i alla fall 10-19. Även om det bara är en dryg timmas skillnad från att jobba till stängning så är det underbart att få stänga igen sin kassa 18.45 och gå hem! Man VET att man kommer hem en viss tid och det är guld värt!

Kocken har vart här på en snabb kaffe nu ikväll. Blev mest "hej, hur mår du, vad har du gjort, hej då", men det var trevligt ändå. Följde henne en bit på väg oxå, så fick jag min lilla kvälls-promenad! Ingen lång en men tillräckligt för att rensa hjärnan. Näpp, gott folk nu är det dags att inta soffan och hoppas på att tröttheten slår in såsmåningom. Hann ju ändå med två koppar kaffe på mini-fikan innan =)

Hörs i morrn!

//L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0