Ledig dag igen!

Kan inte nog understryka hur glad jag är att jag är ledig dessa dagarna! Känns så sjukt välbehövligt och nyttigt för mig så det finns inte! Kanske kan spendera helgen på jobbet på lite bättre humör oxå! =)

Det blidde ju inget mer bloggat igår, men dagen försvann som vanligt. AK var här och drack lite kaffe på morgonen så vi fick gått igenom senaste tidens skandaler, hehe... Sen åkte jag ju till Hstd och pratade med mina lärare, fick mina sista ändringar till uppsatsen och satt hos P och pratade Springsteenkonsert i 2 timmar. Han älskar Springsteen men var inte på konserterna själv... På kvällen tog jag mig en promenad i ösregnet. Den promenaden hade jag sett fram emot i månader! Jag har ju inte hunnit!! Helt underbart skönt var det att känna att jag har tiden till att göra vad jag vill!

Idag ska jag köra till Vbg och träffa T. Vi har inte hunnit ses på hela terminen så det ska bli otroligt kul! Vi har massa att gå igenom. Sen ska jag nog mest slappa resten av dagen vilket ska bli sköööönt! =)

En av mina lärare, eller min examinator, frågade mig om mina planer igår. Jag har ju skrivit min D-uppsats nu och det är ju så långt man kommer inom psykologin. Det kändes sjukt vemodigt när han frågade!! Jag vill inte lägga ner. Jag ska ju läsa en tillämpad kurs till hösten är det tänkt, men sen då?!! Jag och två lärare ska ju antagligen skriva en artikel till hösten också, men sen hösten 2010 sätter forskarutbildningen igång i Halmstad. Han rekommenderade mig att söka för han menade att jag hade goda chanser. MEN....gör jag det så har jag ju valt den akademiska banan och då är det tyvärr så att jag kan se mitt förhållande som definitivt avslutat! Han har "stått ut" med mitt leverne i många år nu och har i stort sett gjort klart för mig att han inte pallar mer... Han skulle inte ha såpass mycket förståelse så att han skulle stötta mig genom en forskarutbildning det vet jag redan nu. Sjukt jobbigt att tvingas att välja mellan honom och nåt av det jag älskar att göra mest i världen....Hmm...ja, det får bli ett senare problem, men jag vet att det kommer att komma upp om jag skulle fundera på att bli doktorand.... Fan vad jag tjötar!!

Jag måste göra mig i ordning nu, men vi lär nog höras senare!

Puss//L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0