Happy Midsommer!

Jaa, det betyder typ "glad midsommar" på svenska för de som inte förstod det... ;-) Å grått och blåsigt är här med, så allt är som det skall vara!

Jag var som vanligt uppe med tuppen idag. Har 1000 grejer som måste fixas under dagen, å det känns som att dagen är alldeles för kort!! Ska strax åka iväg och köpa blommor i alla fall. Måste ju binda mig en krans-jäkel...Bild på den kommer definitivt läggas ut här på bloggen sen. Jag hade lite fundering på att binda blommor på ett diadem i år bara för att göra det lite smidigare för mig, men vi får se...Blommor skall införskaffas i alla fall. Sen skall här städas, bäras bord, stolar, det skall dukas, fixas i ordning mig själv och fixas grill, uteplats och mat...Ja ni hör ju?! Sen måste jag ta det obligatoriska varvet till alla mina grannar för förvarna inför kvällens bravader. Dom vet ju om att här hålls fest varje midsommar, men tycker ändå det känns bättre att säga ifrån.

Igår hände inte så mycket. Jobbade ju på dagen, sen på kvällen så kom jag hem, tog en promenad och åt sedan 3/4 pizza! Så det var ju åt h-vete med den promenaden. Varje gång efter jag ätit det så lovar jag mig själv att aldrig mer äta det för det är ju egentligen inte gott?! Men när man sitter här och klockan börjar bli för mycket för att laga mat, man e hungrig och lat så är det ju en jäkligt bra lösning just för stunden. Men efteråt?! Fyyy fan, ingen hit alltså...

Jag har hamnat i en knipa, och knipan heter 11:e juli. Det är ingen allvarlig knipa för den som oroar sig för det. Mer en knipa som handlar om vad jag ska hitta på? Jag har ju lovat I som bor i Norge att komma upp till henne den helgen, för hon och hennes man skall ha stor gårdsfest med 200 pers, liveband och annat kul. Å visst låter det roligt? MEN, nu fick vi inbjudan av jobbet till Rhapsody in Rock med Wells den 11:e juli. Helt gratis + att man får ta med sig sällskap! Å hur kul låter inte det?! Hmm...Det som får avgöra mitt beslut är nog att jag jobbar den helgen. Jag hade tänkt att byta bort den med nån trevlig människa om jag skulle till Norge, men nu när hela stället skall festa på kvällen så lär ju ingen vara villig att ta min helg precis?! Så det får nog helt enkelt bli så! Jag får jobba och gå på Wells på kvällen... Jag vill ju inte missa en sån grej med alla mina skadade arbetskamrater heller! Jag kommer ju vara utanför allt skvaller i EVIGHETER sen! Haha!

Så, nu får det va slut-tjötat för denna gången! Å! En sak till. Ni vet ju att jag var helt kär i Tingeling-låten när dom gjorde den på melodifestivalen?! Nu har Grotesco-gänget släppt en hel skiva med Tingeling-versioner! Hahaha! Jag skrattade ihjäl mig i bilen igår påväg till jobbet! Ni måste lyssna på "Solstingeling", helt underbar!

Vi hörs och skrivs! Ha en underbar misdommar nu!!!

//L

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

hahaha har du inte hört dom låtarna innan dom hade det på the voice för några veckor sen va riktigt kul att höra....bra att du ska på rhapsody tycker jag

2009-06-19 @ 15:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0