Ja denna bloggen suger!

I alla fall för er få stackare som bestämt er för att läsa den...Jag har ingen inspiration just nu, och gårdagen va ju inte jätterolig!? Fick på nytt besöka läkaren. Dessa två besök de senaste månaderna är två fler än vad jag gjort de senaste åren! Hatar att va sjuk. Hatar att gå till läkaren. Hatar att inte kunna bestämma över min hälsa och att jag ska må bra! Jag är kontrollfreak och sjukt envis och mitt psyke brukar vara rätt bestämt, men denna gången funkar det helt enkelt inte! Det har varit så psykiskt påfrestande att inte vara riktigt frisk sen i maj så igår fick jag ett mindre psykbryt på jobbet och tänkte att "nää, nu får det tamejfaaaan va nog!!" Läkaren ville ju inte ens ha in mig, för jag hade ju "bara vanliga förkyldningssymptom", men vanliga förkyldningssymptom i 3 månader är enligt mig inte så normalt! Tvångsbokade en tid igår eftermiddag kl 16 och fick komma in. Sänkan va alldeles för hög för det första, vilket tyder på att nånting är fel! Tack för den sa jag, det kunde jag räknat ut med röven....Å att jag i stort sett va döv på ett öra hade jag oxå räknat ut helt själv. Att jag hade bihåleinflammation och vätska i mellanörat hade jag väl oxå kunnat informera om redan innan jag kom!! I alla fall...ny penicillinkur och kortisonspray i tre veckor...hoppas tamejfan att det hjälper nu för nu får det va nog! Det blir ju en ond cirkel av kropp och psyke också! Psyket påverkar det fysiska, och när det fysiska inte funkar under lång tid så påverkas ju psyket....

Jag är i alla fall förvisad ifrån jobbet i en vecka nu för att "göra vad jag själv vill"...Jag ska verkligen försöka att bara göra saker som jag själv vill....igår sov jag halva kvällen..vaknade upp, käkade lite, å sen kom jag på vid 23 att jag skulle ha Springsteen-kväll för mig själv! Så fram med massa dvd'er, täcke och kudde i soffan, volymen på max (ja, min granne älskar mig), och Springsteen-marathon fram till 02 i natt. Underbart mysigt!! Nu är jag ju ledig tis till fredag så då ska jag väl umgås med T. Tror jag drar i morgonkväll och stannar till fredag eller lördag...hon är också i behov av att bara umgås just nu så vi sa att då gör vi det! =) Vi två, camping, husbil och massa öl och massa tjöt, kan det bli bättre eller?! ;-)

På lördag så är ju min semester gällande gräsänkelivet slut också....vet inte riktigt hur det känns?! Ingenting direkt...så mycket har ju hänt, och mina föreställningar om mig själv och min egen moral har för längesedan raserats så jag vet inte hur jag borde känna riktigt...skit samma, det blir nog bra!

Nu vet ni i alla fall vad som hänt i mitt högst intressanta liv...vi hörs och skrivs igen!

//L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0