Vem fan kom på att "Morgonstund har guld i mun?"

Tänkte precis ha detta ordspråk som rubrik till detta inlägg, men sen kom jag att tänka på hur jäkla dumt det låter? Vaddå guld i mun? Visst att jag gillar morgonen och tycker att det är den bästa tiden på dygnet, men varför inte "Morgonen är bra" då liksom? Ja ja, strunt samma, bara en tanke som slog mig.

Har varit lite kass på att uppdatera på sistone. Märks att livet har satt igång igen. E ju trött som ett as när jag kommer hem på kvällarna! Va hemma vid nio igår, så käkade jag lite, fixade i ordning och så..sen la jag mig på soffan typ vid tio...Efter några minuter kom jag på att jag va tvungen att skicka in en grej till skolan kl 08.00 idag på morgonen! Vet ni vad jag mitt nöt gör då?? Jo jag ställer alarmet på 23.00, 23.02, 23.03 och 23.05 (jag ställer alltid fyra ifall jag inte skulle vakna), för att "vila" en timma för att sen gå upp och skriva klart mitt arbete. Förstår inte vart jag fick denna totalt orealistiska tanke ifrån?! Jag vaknar upp kl 02.32 på soffan och hittar inte min mobil!! Har självklart inte bara vilat en timma som det va tänkt, men jag har även gömt mobilen för mig själv mitt i natten! Hittar den under soffan där jag troligen slängt den i rent raseri, och inser att jag måste ställa klockan på 05.45 för att gå upp på morgonen och skriva klart, vilket jag oxå gjorde! Men shit vad man tror mycket om sig själv ibland!

Igår gick ju som sagt hela dagen till att jobba. Strix television har varit där och filmat en massa. Fattar inte vem som skulle vilja se en dokusåpa ifrån mitt jobb?! Vem va det som kom på den planen liksom? Men, men det märker vi väl om det kommer nåt på tv. Så länge inte min nuna kommer med i rutan så e jag hur nöjd som helst!

Natten har för övrigt varit hemsk!! Efter kl 02.32 gick jag in och lade mig i sängen för att få de återstående 3 timmarna och 13 minuternas sömn. Då smiter en katt in i sovrummet! Orkar ju knappast leta katt och "kissemissemiss" en kvart under sängen innan jag somnar så jag tänker att ja, ja han får väl va här!! Odågan har spunnit mig i örat, hoppat på min mage, gnagt på mina tår och klöst sönder rullgardinen HELA natten! Hade jag varit vid mina sinnens fulla bruk och inte sovit skulle jag nog avlivat honom på plats!! Kan man bli mer störd!? Till saken hör även att min katt dreglar nåt så IN I! Det är the main reason till varför man inte vill ha han i sängen, och definitivt inte nära ansiktet...Ja, ni fattar!

Idag kommer nog dagen mest gå till massa slapp...Ska städa lite, handla lite, fika lite,laga lite mat...jaa, ni vet det där vanliga! Krockade med min gran i vardagsrummet igår och tanken slog mig för 135:e gången på två veckor att jag borde gå ut med fanskapet i förrådet! Den är ju självklart inte pyntad och så, det har jag ju tagit ner, men har inte fått tummen ur att gå ut med den. Jag tror det beror på det oerhört starka trauma som drabbade mig förra året när jag fick den brilljanta idén att slå in granen i sopsäckar innan jag skulle sätta ut den. Jag kom ihåg hur jag slet och drog för att få på en säck uppifrån och en nedifrån på trädh*lvetet! Och inte gav jag mig heller! Skulle jag packa ner den så skulle jag!! Kanske därför den vart så sned och krokig i år?? Ja, ja inga säckar i år i alla fall, men ut skall den!!

Ska försöka vara lite mer aktiv idag och skriva nåt inlägg senare!

Pöss
//L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0