Trettondagsafton...

-e det idag minsann! Alldeles för många aftonar nu vid den här tiden. Hinner ju inte smälta en innan den andra dyker upp. Men vem fan firar trettondagen egentligen? Tretton dagar efter jul liksom...tjohoo kul?! Nä inte så...

Lyckades skriva ett inlägg i natt i alla fall. Det va ju det jag inte skulle! Men jag va ju inte farligt påverkad så jag lyckades väl hålla ställningarna ;-)

Idag händer inte möe som vi säger här i bondebygden... Har hjälpt en kompis att skriva lite brev. Ordsvammlarens mästare har ni ju här! Har även hittat ett jobb som jag funderar på att söka. Känns som att det passar mig som handen i handsken faktiskt! Sen får man väl inget...en nyutexaminerad stackare som jag får väl knega massa år i träsket innan jag får nåt som jag kanske verkligen vill ha. Ikväll ska jag på utflykt med min kära bror. Ska hälsa på gemensamma vänner med ny bostad, så man får väl åka dit och avundas dessa människor som kommit nånstans med sitt liv. Känns ju ännu bättre när dom är typ 4 år yngre än en själv...ja ja, kul för dom! Så får man ju tänka. Ingen idé att va bitter bara för att nån annan haft tur med livet! Så länge man hittar små ljusglimtar i sin egen vardag så får man leva på dom.

Shit va dagarna går fort nu alltså! Hänger inte med!! Man vill ju inte tänka på att livet ska gå i denhär takten för då e det ju snart slut! En sak är säker; livet är alldeles för kort för att inte vara lycklig med sin situation! Man (läs jag) lägger ner alleles för mycket tid på att grubbla på vad man mår dåligt över och hur livet skulle kunna se ut. Att man inte är snabbare med att försöka göra något åt sin situation är dumt...men människan är ju ett vanedjur som rent instinktivt motsätter sig förändringar. Det är så vi funkar...

Puss på "er" så länge...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0