Musik!

Glömde ju infoga den viktigaste programpunkten i denna olästa blogg! (Erkänner att den kom till för att fylla ut under bloggtorka...) Tycker dock att den är viktig för att musiken är en så stor del av mitt liv! Idag har lyssnat sönde två gamla rockballader...eller rock kan man ju knappast kalla dom. Smörballad är väl mer rätt ord. Jag är ju lite av en obotlig romantiker, och vem som helst kan väl fälla en tår till en vacker kärleksförklaring!? Eller?? =)

I alla fall, den första och en av de vackraste som finns är "Heaven" me Bryan Adams!

"Oh - once in your life you find someone
Who will turn your world around
Bring you up when you're feelin' down
Yeah - nothin' could change what you mean to me
Oh there's lots that I could say
But just hold me now
Cause our love will light the way"

Hur vackert är det inte då? Tur att det finns människor som kan skriva musik om den underbara kärleken!! den som inte finns i verkligheten...eller gör den det kanske??Den andra dängan som gått runt nåra gånger nu är Bon Jovis "Always". Min favoritstrof ifrån den lyder enligt följande:

"Now your pictures that you left behind
Are just memories of a different life
Some that made us laugh, some that made us cry
One that made you have to say goodbye
What I'd give to run my fingers through your hair
To touch your lips, to hold you near
When you say your prayers try to understand
I've made mistakes, I'm just a man
When he holds you close, when he pulls you near
When he says the words you've been needing to hear
I'll wish I was him 'cause those words are mine
To say to you till the end of time "

Så idag är lilla jag på det humöret! Trots denna kärleksballadshyllning slår ju fortfarande ingen i världen Drive all night! det är bara så det är!! E ju lite ombytlig av mig vad gäller musiken... Hårdrock är väl egentligen det enda jag inte lärt mig att gilla. Å då menar jag riktig metal! Gammal hårdrock a' la Def Leppard e väl helt ok! Pour some sugar on me exempelvis är ju en låt som aldrig kommer att göras om eller slås på nåt vis! Urkass text, nästan komisk, men min favorittyp av rock! =) Nu e det så att jag vet att ingen tycker dessa inläggen är roliga förutom jag så jag ska skona er stackare som faktiskt läser...Ha ha!

Puss ;-)


Kommentarer
Postat av: D

har läst ;-) Kl: 23:14... suck, verkar bli en lång natt

2009-01-05 @ 23:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0