Mitt 2008

Usch...vet inte varför jag kom på tanken att göra ett sånthär inlägg. Man kommer ju bara på att man inte gjort ett skit!! Att ännu ett år bara har passerat och inte faan har man gjort massa spännande grejer som man kan läsa om på allas bloggar och hemsidor....

Januari
Januari började med gott mod eftersom vi precis innan jul hade köat en hel natt för att få tag i Springsteenbiljetter till Ullevi 4-5 juli 2008. Hade precis kommit underfund om vilket ämne som skulle bli mitt major i min utbildning och valet kändes bra.
Februari
Satte igång med mitt nya jobb som handläggare på allvar efter att ha färdigställt alla kurser. Trivdes kanon på jobbet och med arbetskamraterna, men försökte kombinera detta jobb med ett annat jobb och en stentuff kurs i skolan, vilket resulterade i en del stress... Alla hjärtans dag glömdes av som vanligt...
Mars
Var en stor månad för mig rent personligt. Utan att skriva hela min livshistoria här så var detta månaden då jag bestämde mig för att all ångest, allt kontrollbehov och allt depp skulle bli en avslutad del i mitt liv!! Jag stod på egna ben för första gången på över ett år. Och ja, jag lyckades! Från och med denna månad var jag en bättre och starkare människa.
April
Började på min uppsats i skolan som tog över hela mitt jäkla liv!!! Kom även underfund om att jag skulle sälja min ögonsten, det vill säga min bil! Jag grät floder när den åkte! Jag tror på allvar att bilar har känslor ;-) Den kostade mig för mycket så det var därför den fick åka...jobbar och pluggar fortfarande i samma tempo!
Maj
Då en av mina vänner uppmärksammar att jag är alldeles för stressad för mitt eget bästa drar hon iväg mig på en 60-mils roadtripp för att hälsa på en annan barndomsvän. I min nyinköpta bil (som jag då inte lärt mig att gilla speciellt mycket) drog vi iväg över en helg och hade så jäkla mysigt! Skönt när ens vänner är mer uppmärksamma på ens hälsa än vad man är själv!
Juni
Skolan slutar och jag hoppas direkt på att börja jobba! Håller mig till ett jobb över sommaren för att underlätta. Jobbar 7 till halv fem måndag till fredag och inser att ett ensidigt arbete inte är ngt för mig. Men jag trivs med mina arbetskamrater och tänker att jag får härda ut! Underbara midsommarafton infaller även här. Min favvo högtid näst efter julen! Hade jättemysig midsommarfest som alltid. Det som var lite speciellt denna fest var att tre av mina vänner var gravida samtidigt!
Juli
Här inföll den absoluta höjdpunkten under 2008 utan tvekan!! 4 dagar i gassande solsken utanför Ullevi och två oförglömliga Springsteenkonserter fredagen och lördagen 4-5 juli. Vi bilade upp och satte upp tält nästan två dagar innan första konserten. Träffade massor av underbara människor, och när vi tände grillarna och tog fram gitarren på kvällarna sittandes på asfalten var välbefinnandet på 100 %! Kanske inte låter så lockande för någon annan...men för mig var det bäst!! Nästa anhalt var semester i 10 dagar vid Medelhavet med familjen. Välbehövligt kan man säga! Vi gjorde inte mkt mer än att vi åt, solade och badade, men det var precis vad jag behövde. Jag fyllde även 25 och blev massa uppvaktad av familj och vänner! Kommer aldrig glömma överraskningsfesten de hade planerat i min trädgård den 21 juli! trots ösregn och småkyligt var det hur kul som helst!!
Augusti
Möhippa för en av mina bästa vänner! Hon blev rejält bortgjord precis som det skall vara, och vi fick alla en underbar kväll med massa skratt och prat om gamla minnen! Några veckor var det dags för bröllop! Bröllopet var så vackert och festen kanon. Det bästa var nog ändå att vi var så många som återförenades där som inte hade pratat på massor av år...
Överlag började jag jobba direkt då vi kom hem från semestern. Mådde inte alls speciellt bra, då ett år av dubbeljobbande och höga ambitionskrav i skolan började visa sig på mig. Jag behövde vara med mig själv, tänka, slappa och hitta tillbaks till livet. Stressen hade tagit över allt! Jag härdade ut de sista dagarna och tog mig sedan 3 veckors semester där jag verkligen inte gjorde annat än att umgås med mig själv. Låg på stranden, pysslade i trädgården och läste böcker... det räddade hösten tror jag!
September
Vad hände i denna månad då? Skolan började ju självklart igen och jag visste att det var min sista termin innan min examen. Gällde att kämpa på hårt! Drog ner på arbetet litegrann då jag kände att jag inte hann jobba halvtid och ibland mer upp till skolan. Annars var nog september en ganska händelselös månad...
Oktober
Råkade hamna på en tillställning som gav mig massa nya kontakter som jag börjat utveckla en underbar vänskap med. Bröt med några gamla vänner på grund av att jag bestämt mig för att undvika destruktiva förhållanden...alla utom ett då vill säga som jag fortfarande har kvar. Insåg att falska och indirekt elaka personer inte hör hemma i mitt liv, och tänker inte alls skämmas för att jag satte mig själv i första rummet den gången!
November
All mysig julplanering är det som är i fokus!! Julmusiken hade ju iofs redan spelats i detta huset i minst en månad redan, men november är en underbar månad just på det viset att förväntningarna är på topp! Något annat kul hände nog inte i november, hade massa i skolan och lade ner ett av mina jobb helt tillfälligt för att hinna med skolan. Började ju självklart INTE att köpa julklappar som jag så ihärdigt lovade mig själv året innan. Årets första julbord hölls oxå i denna månad, vilket var jättemysigt!
December
I december händer ju alltid massor! En del festande blev det!! Inte så ofta det händer för min del. Etablerar helt slumpmässigt en ny kontakt som kom att betyda massor för mig i jobbiga stunder. På vissa plan är livet jättejobbigt denna månad, men som tur är har det funnits människor som hållt mig ovan ytan! Tack! Självklart inföll både jul och nyår vilket jag berättat allt om i tidigare inlägg!

2009
Jaa, vad skall nu 2009 ge? Jag gör aldrig några nyårslöften, gillar inte att lova massa saker som man ändå inte kan hålla. Då får man ju gå och ha dåligt samvete för det sen resten av året oxå... Jag hoppas bara att 2009 skall ge massa roligheter! Hoppas på att få utveckla nya kontakter och att få vårda de gamla...hoppas att alla jag bryr mig om skall vara friska och lyckliga. Ja, ni vet allt det där som typ alla önskar sig? men det är just lite därför denna dagen är så jobbig tycker jag... För mycket förväntningar och för få svar...Jag vill i alla fall kunna lova mig själv att tillåta mig att njuta av livet! Unna mig att vara lycklig och glad! Det ska jag jäklarimig försöka uppfylla!

Så nu har det hunnit bli mörkt undertiden jag skrivit detta inlägg så jag borde väl sätta igång med typ städ, dusch, promenad, och inhandling av cola (obligatoriskt dagen efter!!)innan soffan och kvällen lockar =)

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0