Kväll igen...

-å hemma e man oxå. Vart helt ok ikväll. Jättemysig lägenhet hade dom köpt sig, och höll precis på att renovera för fullt! Blir lite avis! Tänk att få göra om och fixa precis som du vill ha det! Rena drömmen om man frågar mig. Idag när man bor i hyresrätt vill man ju inte göra allt för mycket... Dels för att hyresvärden flippar ur för minsta lilla personliga prägel som sätts på lägenhet, och dels för att det är tråkigt att lägga ut massa pengar på ett hem som man bara ska "ge" bort till ngn annan sen... Vi har fixat dom värsta rummen, sen låter vi (jag) resten vara!

I morgon har jag inte jättemycket planer... Ska träffa en så kallad kompis. Känner inte alls för det faktiskt! Hon är en sån typ som endast ringer när det passar henne och när hon har personliga intressen av ett möte. Annars spelar det henne ingen som helst roll om jag lever eller e död. Visst e det kul med såna människor? Hon va en jag glömde när jag för några månader "rensade" upp i min bekantskapskrets, och det är lättare sagt än gjort att "göra slut" med nån...tar alltid massa förberedelse och energi. Jobbigt när man känner att man måste ses endast för sakens skull! Kan inte vara ärlig mot henne om nånting! Jag vet att hela stunden vi kommer ses kommer att gå ut på falska leenden och artighetsfraser, och jag verkligen avskyr sånt!!!
I morgon kväll har jag lovat min gamla mormor ett besök. Hon klagar allt för ofta på att jag aldrig hälsar på henne, och visst får man dåligt samvete! När hon en dag försvinner från oss kommer man ju säkerligen att anklaga sig själv för alla dom gånger man tänkte åkt dit men inte gjorde det. Hon är dessutom ganska speciell min mormor, så besöken är ingen dans på rosor precis!


//L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0