Home again...

Så då va man hemma igen! God mat och trevligt som alltid...Klart man kolla på körslaget oxå, och det gick ju fint! Jag är ju lite fanatisk, men va faan jag e born and raised i denna skithåla, så man kan ju inte låta bli att bry sig!

 I morgon får jag brudbesök hela dan. Miss S kommer och håller mig sällskap på eftermiddagen. Vi ska fira jul vi! Vi har alltid firat julen tillsammans sen vi va små, men i år blev det sent minsann, men bättre sent än aldrig! Sen på kvällen kommer tre tjejkompisar över på lite mat och lite (hmmm?) vin. Ska bli mysigt att träffa dom!

Vad har jag mer att förtälja då? Vet inte...har känt mig lite gladare idag. Insett att jag inte kan bo inne i alla människors huvuden, hur gärna jag än hade velat. Har så ont av att människor tycker, tänker och funderar på saker som jag inte har en jävla aning om! Speciellt när jag vet att sakerna innefattar mig! Kontrollbehovet som talar antar jag? Men det känns som att jag spyr ur mig så mycket. Jag har ju svårt att inte prata och/eller skriva av mig här! Men alla människor kan ju inte va lika, det vet jag ju! Bara lite svårt med acceptansen...jag vill ge mig in i människors innersta tankar och fundera och analysera!! Hmm...kanske min utbildning gett mig nån skada?! ja ja...sånt e läget i alla fall....

En annan grej som jag funderat på ett tag är det perfekta citatet. Helt meningslöst jag vet...men jag och min bror som även han är Springsteen fanatiker började diskutera vad man skulle tatuera in om man skulle tatuera sig. Vi var båda rörande överens om att ett Bruce-citat var det enda rätta...men VAD? Han har ju skrivit åtskilliga hundratals låtar...jag har roat mig med att väldigt intensivt studera låttexter och även meningen bakom dessa i de fall jag kunnat eftersom det är en rätt viktig grej om man vill tatuera sig.... Har kommit på en favorit nu...Men ingen får ju sno min idé för detta ÄR en seriös favorit (även om jag är waaaay för feg). "Are you rough enough to whip this world alone?" Den texten skulle jag vilja ha skriven med två sammanflätade hjärtan under (som i låtens titel "two hearts" självklart...). Typ på undersidan av handleden! Faaan va snyggt det skulle va...mmm...kan ju alltid drömma!

Lyssnar förövrigt på Youngstown...en sämre låt om jag får säga så... Enligt mitt tycke då...

Slut på inlägget för denna gången! Får se om det blir nåra mer ikväll...

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0