Dränka mina sorger

I vitt vin!!! Det ska jag göra ikväll!! Eller nä sorger och sorger, har väl inga direkt, men dricka massa vin ska jag göra! Blir väl som vanligt oxå när jag blir lite på lyset; då åker blendern fram osså ska det blandas massa drinkar som jag tvingar på alla min vänner! Jag är världens sämsta drinkblandare bör ju tilläggas =) Blir nåra tjejer som skall hit ikväll då jag är ensam hemma, det ska bli jättemysigt!

Dagen har mest bestått av fikor med diverse trevliga människor. Lite städning oxå såklart! Har bara golven kvar sen är det helt ok här igen! Äntligen kan man leva och slappna av i sitt eget hem! Va tvungen att handla lite me...en av de sysslor jag avskyr mest i världen! Tycker det är så trååååkigt! Beror säkert mycket på att massa pengar skall ges bort i slutet av besöket oxå! Sådär kul!

Har haft eftermiddagen i sällskap med en av mina kära vänner. Vårt samtal landade på fenomenen män och sex! Nåt som man som tjej väldigt ofta pratar om. Män kan som vi alla känner till vara på många olika sätt...Spenderade en lång tid av samtalet på mäns sexfixering! Nåt som vi båda höll med om var typiskt manligt. Killar har svårt att förstå en tjejs frustration då man seriöst försöker prata om diverse problem eller annat vardagligt man vill ta upp när samtalet 9 gånger av 10 leds in på ämnet sex!!! Varför kan man undra? Visst det är ju inte det att man som tjej är helt ointresserad, men många gånger känns det som att man blir kränkt av att en kille inte kan ägna sina tankar åt det som faktiskt är viktigt just för stunden... Känns så ointresserat på nåt sätt; av vem man är som person och vilka tankar som rör sig i ens huvud! Vi tror i alla fall att killars hjärnor är bröstformade ;-) Usch, man ska ju inte generalisera, men hur bombarderad jag än blir av jämställdhetsdebatten tror jag fortfarande att män och kvinnor är olika på fler sätt än rent biologiskt, kroppsligt liksom... Vi tjejer måste ju filosofera och analysera sönder det mesta, och såna här samtal leder alltid in på massa asgarv och diverse gamla dåliga historier om erfarenheter man har...kul kul! E det nån som har nåt att uttala sig om i denna diskussion får ni gärna tillägga det här!

Ska nu ta det sista av min städning innan mina girlfriends kommer. Tror nog inte att det blir nån mer bloggning ikväll, ska ha folk sovandes här oxå så det blir nog inte läge! Jag får lugna mig tills i morgon! Trevlig fredagkväll!

//L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0