Best place on earth



Har suttit och planerat kommande Prag-resa med min vän "kocken". Bilden ovan representerar verkligen en stor del av mitt liv! Trottoaren som är till vänster i bild framför astronomiska uret har vi spenderat timmar och åter timmar i vår ungdom. Vi satt och snackade om det innan angående om hur mycket pengar vi skulle ha med oss och så; tänk när man va yngre! Vi stack till Prag i typ 5-6 dagar me 1000 spänn på fickan! Käkade mat från en rullande Kina-restaurang, och tog med oss typ 100 spänn ut på puben på kvällen. Räckte liksom till en helkväll ute! Antar att Prag inte är riktigt lika billigt nu. Sen prioriterar man ju inte riktigt likadant som man gjorde då man va 16-17 heller! Tänker fan inte käka mat från nån Kina-vagn denna gången i alla fall!! Glöm det! Sen kanske man uppskattar att sitta på en uteservering med en öl snarare än att hänga på en trottoar i timma efter timma tittandes på folk!? Jag vet inte, men det känns som att denna resa blir annorlunda. Kul som faaaan ska det bli! Blir antagligen första helgen i april vad det verkar som nu!

Hon (kocken) uppskattade i alla fall min kycklingwok! Det va ju kul =) Behövde ju inte göra bort mig totalt. Men det brukar jag ju å andra sidan inte göra, kan ju faktiskt laga mat!

Ska slänga mig på soffan snart tror jag. Vägde mellan det och att läsa metod....det första vann! Jag ligger ändå rätt så långt fram med litteraturen så jag tror att jag kan ta mig en stunds slappande! Gott att kunna sova en stund i morgon oxå, i och med att jag inte börjar jobba förrän 11. Få se hur många kärringar jag flippar på i morgon?! Peppar, peppar jag har faktiskt betett mig riktigt trevligt på jobbet på sistone! Känns ju bättre oxå, då man märker hur det smittar av sig på kunderna att faktiskt bete sig bra! Dock är det inte lika lätt att hävda samma sak när man suttit och möglat i "Gula huset" typ 8 timmar om dagen, vecka efter vecka, år efter år....

Åhh! en annan störande sak! Ska ju byta mobil nu, har ju hatat min Sony Ericsson k850 ända sen jag fick den så nu var det dags för en ny! Va inne på onoff häromdagen för att känna mig för lite i djungeln av telefoner. Mobiltelefoner är den enda produkten där jag faktiskt är lite prylgalen! Bestämde mig efter många funderingar för Samsung Omnia. Kändes som att den passade mig som handsken! Ringer till 3 och säger att jag bestämt mig. Men NEJ, dom kommer inte att plocka in Samsung Omnia mer, EVER! Nähä!? Då får man ju tänka om på nytt liksom! Iom att jag bara kan byta om jag förlänger mitt abonemang hos 3 och inte står ut med min äckliga k850 en dag extra så får jag ju helt enkelt bestämma mig för nån annan modell. Så det fick bli en Sony Ericsson igen tror jag....X1 har jag velat ha länge, men då många säger att den är så komplicerad och jag inte är den klipskaste hästen i stallet så lade jag ner den tanken...Men det får nog bli den, eller Samsung Touchwiz...funderar lite till. E det nån som har nåt att tillägga? Egna erfarenheter kanske? Skriv det gärna här i så fall! NU ropar soffan mitt namn! Hörs i morgon!

Kram

bilden är förresten snodd från alltomprag.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0