2009!!

Jaa, nu är det nytt år igen... Jag hatar verkligen 1:a januari! Den värsta dagen på hela året enligt mig... Allt man sett fram emot med jul och nyår etc halva hösten är nu över, och nu har du ett helt år framför dig som du inte vet nånting om!! Lite skrämmande, men det är väl mitt kontrollbehov som talar antar jag. Men en känsla av tomhet och uppgivenhet drabbar alltid mig dagar som denna...

Igår va det ju nyårsafton och därmed oxå nyårsfest! HUR lyckat som helst i år verkligen!! En perfekt fest om man frågar mig, hade verkligen skitkul hela kvällen och mer underbara människor får man leta efter!! Tycker det är lite roligt hur en fest funkar... den går liksom i tre steg på nåt sätt... Steg 1. Folk kommer, kallprat, middag, skålande och allmäna artighetskonversationer. Steg 2. festens höjdpunkt! Folk är glada, roliga, dansar sjunger och e på ett jävla partyhumör helt enkelt! Steg 3. Detta är steget som borde hoppas över på varje fest...Festen har urartat, folk är för fulla, kärleksförklaringar om hur mycket man älskar varann och uppskattar varandras sällskap förekommer ofta. Nån gråter för att allt är "så vackert" och nån råkar ta fel partner på rumpan osv... det är ofta denna delen av festen som ger den sk. "dagen efter" - ångesten... Men va faan! det va ju skoj i alla fall!

Nåt annat jag går och tänker på är att jag känner lite konstiga vibbar... precis som att någon har förändrats på en dag typ, och går och tänker på nåt som den inte vill säga...men jag har rätt lätt för att ta ut saker i förskott så jag ska nog inte skriva för mycket om det här innan jag fått bekräftat vad som händer... Dock vill jag bara att människor skall vara ärliga emot mig och säga vad dom tycker och tänker! det uppskattar jag allra mest, oavsett om det som skall sägas är positivt eller negativt... ok??!
Nåt annat skoj har väl inte hänt sen igår... Kvällen innan dess va ju mycket trevlig...vet inte riktigt vad jag ska skriva då jag är lite rädd för att grubbla såpass mycket att jag gräver ner mig själv...det hade ju inte varit konstigt för att va mig liksom. Jag vill inte ta ut något i förskott heller, utan helt enkelt ta saker som de kommer... jag kanske skriver mer sen.

Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0