090129

God Morgon!

Har vaknat ur min skönhetssömn för en stund sen. Har till och med hunnit pimpla flera koppar kaffe innan detta inlägg! Ska köra till jobbet om drygt en timma, och känner mig fortfarande ganska positivt inställd. Jag har ju i och för sig peppat mig själv och försökt jobba på min inställning ganska länge nu för att undvika att falla in i samma gamla mönster som förr...Fan va jobbig man måste ha varit?


Människan har en tendens att sitta och beklaga sig och nästan vänta på att problem skall lösa sig själva, eller att nån annan ska lösa dom! Det funkar inte så! Jag fick lära mig detta "the hard way", och den insikten har hjälpt mig en hel jävla massa! Trivs du inte med ditt jobb? Nä, men sök ett annat då. Eller utbilda dig? Och vill/kan du inte detta? Nää, men stå ut då för fan! Och klaga inte! Men vissa människor har den tendensen; att klaga och spotta och fräsa över saker som är helt klart påverkansbara! MEN GÖR NÅT ÅT SAKEN DÅ!!! Iofs jag vet hur det är att sitta där i träsket, men det var efter att jag fick detta omtalat för mig som jag ryckte upp mig och vaknade med en helt annan attityd varje morgon. Sen tar olika saker olika lång tid att bearbeta för olika människor självklart...

Glömde förresten att fira att min blogg fyllde 100 inlägg häromdagen! Tror till och med att jag e på inlägg 110 nu eller nåt sånt! Det artar sig! Förr i tiden så skrev jag max tre inlägg i en blogg, sen la jag ner den! Denna bloggen har verkligen kommit att betyda en hel del för mig. Är som en extra kompis på nåt sätt. En kompis som varken dömmer eller skrattar åt dig! Perfekt! =)

Märker att det har slutat att hända grejer i mitt liv! Har inget spännande att skriva om. Men det är väl så när man bara jobbar och pluggar. Får inte direkt reda på nåt skvaller...Vi fick betyg på vår C-uppsats igår! Och det gick jävligt bra! Så bra det kan gå faktiskt! Känns skönt inför nästa nivå....

Nu skall jag föna håret tror jag! Sen åka och jobba lite=)

Puss på er!!

//L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0