090124

Underbara lördagsmorgon! Älskar när man inte kan ligga kvar i sängen så länge som man vill! Att höra alarmet gå på om och om och om igen!! Eller inte... Äh! Helt ärligt har jag vant mig vi att alltid jobba lördagar, så det känns nästan konstigt när jag inte gör det!

Har i alla fall kommit underfund om att jag likagärna kan skriva ett inlägg på morgonen med kaffekoppen jämte datorn, likväl som att jag ska spendera 20 min vid fläkten med min kaffekopp, kedjerökandes... Sparar ju till och med in nåra cigg på det...Å det ska ju va bra för hälsan har jag hört!? =)

Nu får vi väl se hur desperata människor blivit under januari månad då de inte haft några pengar. Risken är att halva sverige e på jobbet idag, och då blir det inge kul med tanke på att vi knappt e nån personal på bygget! Men det märker vi!

Fatta att jag blev förbannad på min hyresvärd igår!? Lång historia kort; min katt hade inte kommit hem på två dagar. Jag va inte jätteorolig då han brukar göra så ibland...MEN igårkväll hör jag en katt i ett av förråden utanför mig (inte mitt) som skriker som faaan! Jag som inte klarar av när djur lider för 5 öre, jag som säkerligen skulle rädda ett djur framför en människa blir ju skogstokig!!! Jag tänkte att jag bryter upp dörrfan om ingen släpper ut katten!! Han som ägde förrådet va ju självklart inte hemma! Ringer på hyresvärdens jourtelefon, blir kopplad till två olika vaktmästare, som båda två är på fest så dom kan inte köra!!!? Hallå eller?! Han fick fan höra att han levde det kan jag lova! Men vaddå festa?! Dom hade ju för fan jour! Idioter.... Ja ja, det va i alla fall min katt, den levde och vi fick ut den utan nåra drastiska åtgärder! Gubbfan kom hem och släppte ut den efter typ en kvart, så ja behövde inte döda nån... Men tro att jag blir galen när vaktmästaren bara "Lugna dig...den överlever. Jag kör upp i morgon eftermiddag". Jag tänkte att det är bäst du inte kör upp hit nån mer gång för då e det du som ska få sitta i ett förråd i tre dygn utan mat och vatten gubbjävel!!

Så det va morgonens inlägg vänner! Nu är det dags för den dagliga; hår-smink-klädsel-proceduren!
Hörs igen!
//L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0