Mitt i natten, snart morgon

Hejsan hoppsan! Klockan blev visst halv fyra...Det va inte alls meningen! När klockan va typ 01.20 bestämde jag och min ena klasskompis oss för att köra hemåt från kvällens partaj i Varberg. När vi kört typ 1 mil så börjar hennes bil pipa och en röd lampa börjar blinka; oljelampan!!! Skoj?! Den slocknade dock igen, men gjorde samma sak upprepade gånger, vilket borde betyda något tyckte vi! Vi letar oss ut på motorvägen, och närmsta nattöppna mack har vi cirka 2 km norrut (vi är ju påväg söderut), så det var bara att vända! Asnervösa när vi kör ut på motorvägen för att lamphelvetet ska börja lysa igen! Kommer fram till macken; nej, stängt!! Tillbaks ut på motrovägen, ut på småvägar för att leta oss neråt Falkenberg. Då börjar lampan och pipet igen!! Va fan ska vi göra liksom? Kände inte en enda nykter människa heller som skulle kunna hämta oss mitt i natten! Kommer i alla fall hem hit för att byta till min bil då närmsta nattöppna mack nu finns en mil SÖDER om Falkenberg! Kommer hem, upptäcker att jag inte har nån bilnyckel. Går in, finns inte nån nyckel där heller. Finns bara en sak att göra! Ringa och väcka min bror halv 3 på natten då han har reservnyckeln. Hämta nyckel, köra till macken, köpa olja, tillbaks upp till Falkenberg, fylla på olja och sen körde min kära vän C söderut igen de sista 5 milen hem! Sköj natt liksom??! Ja ja, nu vet ni vad jag varit ute på... Kvällen va i alla fall skittrevlig!! Innan olje-incidenten. Har ju alltid så svårt att somna bara när jag kommer hem såhär. Måste ha en stund att varva ner...Nu e ju bara grejen att jag kommer sova skitlänge i morgon! Tycker det är jobbigt att missa hela dagen! Skall försöka komma upp vid elva i alla fall, det är ju om 7 timmar så det skall jag väl fixa.

Det gick helt ok på jobbet oxå. Hände en så ful grej idag! Kan knappast skriva om några detaljer, men jag satt i morse och funderade på just denna dag, den 31:e januari...Jag har ett väldigt speciellt minne ifrån just den 31:e januari för väldigt många år sen. Närmre bestämt 1997. Satt och funderade på hur fort tiden går, etc....Helt plötsligt står personen jag mest förknippar med detta minne i min kassa!? Hur fult e inte det? Rätt små odds att det skall hända precis på dagen! Å då har vi inte pratat på 2 år...Helt sjukt!

Ja ja, nu e det dags att sova mina vänner! Hörs i morgon!

Puss //L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0