Klockan 07.01 en måndag...

Varför kan det aldrig va kul att vakna upp en måndag?! Måndagar är alltid vemodiga på något sätt...Även om jag generellt sett gillar vardagarna för det är då allt händer i mitt liv, så tycker jag att måndagen är tung! Vill gärna vara ledig måndagar, för då är dom inte lika tunga som när man behöver åka till jobbet!

Kommer ihåg att jag hade en så underbar dröm i natt! MEN, jag kommer inte ihåg om vad nu...Varför är det så?! Drömmar är ett av de få psykologiska fenomen som ännu inte är till 100 % lösta. Jag kommer ihåg att jag vaknade till i natt, tänkte att jag måste somna om snabbt för drömmen var helt sjukt bra! Men varför kommer jag då inte ihåg den idag? Störande...Drömmar är ju i viss mån hjärnans sätt att bearbeta alla tankar. Vi tänker ju så mycket som vi aldrig direkt reflekterar över. Men varför drömmar sällan är direkt realistiska eller varför vi bara kan minnas en viss procent dagen efter det vetti fasen!

Jobbar inte speciellt länge idag. Förhoppningsvis! På mitt arbete fungerar det ju inte så att man får gå hem när det står på schemat, utan det anpassas dagligen efter alla tanter, gubbar och skrikande odågor som bestämmer sig för att besöka mitt arbete! DOM ska jag anpassa mitt liv efter. Till saken hör att ungefär 90 % av dessa tappar totalt all vett och reson när dom besöker min arbetsplats och beter sig som gamar på speed under ett visst antal timmar! Sen vägrar dom att gå ut i tid på kvällen så att JAG får sitta där en timma längre än vad jag egentligen borde och passa upp på dom! Jävligt sköj? Inte så....

Nähä, som jag brukar säga; dags för smink-hår-kläder ritual!! Höres med all säkerhet lite senare!

//L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0