HATA vinter!

Snön har inget som helst värde för mig!! Bara kallt, blött och äckligt. Nu vill jag ha vår. Julen har varit så nu kan jag ta sommar tack! Sköj att köra till jobbet nu? Inte så. Igår fick jag tina upp min bil för hand för att komma in i den. Stört...

Bara två dagar kvar nu sen e det nyår. Jag vill göra nåt på nyår. Bra att komma på det nu. Jag har hela tiden tagit det med ro och tänkt att "det dyker nog upp nåt", men icke! Nu börjar paniken komma krypande med tanken av att jag och E ska sitta här själva.... NEJ! Vill inte. Jag bor för fan med honom 365 andra dagar om året. Han däremot är inte alls främmande för att vi ska sitta själva. "Men, vi kan ju sitta här och mysa och äta nåt gott juh"... Mmm, precis som att vi inte gör det alla andra kvällar. Vi e bjudna på två fester, men mitt enda krav för detta nyåret var "Ingen fest". Jag vill bara sitta några få, käka middag, tjöta skit och dricka vin... Hmm, ja, det är två dagar kvar, vi får se....

Jobbet e likadant som alltid. Fast lite lugnare. Jag fattar inte. När jag e ledig vill jag dit. När jag är där vill jag bara hem. Det är nåt fel på mig tror jag.... Nu ska jag ta mig ut i äckelsnön för att bege mig mot Ullared.

//L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0