Ego!

-har präglat det mesta av denna dagen. Jag blev helt spontant ledig idag! Jisses vilket litet glädje-tjut jag gav ifrån mig när klient-mötet på jobbet blev inställt. Inte för att jag inte vill träffa henne, men för att känslan av en hel dag iklädd pyjamas kom sig helt till pass! Å mycket mer har jag inte gjort. Druckit så mycket glögg att jag nästan mår illa, ätit typ 103 pepparkakor, lallat runt å lyssnat på musik, badat badkar med tända ljus och jaa...det va väl typ det tror jag... MYS!

Eller, jo jag har suttit en del vid datorn oxå. Gick ut på msn innan och började prata lite med en kompis. Jag undrade vad han gjorde hemma, det visade sig att han va sjuk... mmm, stackarn! Jag frågade vad det va med honom, hur länge han vart sjuk och blaha blaha...Han svarade och sög gladeligen upp all uppmärksamhet. Sen, tyst! Inte ett ljud. Det föll mig in att han inte ens frågat hur läget var. Då gjorde jag en typisk sån grej som bara jag måste göra! Jag skrev ett långt meddelande, ungefär såhär löd det: "Jahaa...då får vi hoppas att du blir frisk från din förkylning snart. Aldrig kul att va dålig ju. Själv ska jag gå och bädda ner mig nu. Jag e också hemma idag förstår du, jag har nämligen åkt på svininfluensa. Satt i isolering hela dagen på sjukhuset igår och kanske måste få konstgjord lunga snart. Vem vet? Ha det nu så bra din stackars sjukling så hörs vi! Kraaaam!" Osså loggade jag ut! Fort som tusan! Hahaha, tycker det va askul! Va ju såpass överdrivet att han fattade att jag skoja, men ändå en ganska tydlig pik om att han i alla fall kan ta sitt ego, lägga det åt sidan för en stund för att fråga hur nån annan mår. Eller?! Hihihi, kul va det i alla fall!

Nä nu ska jag gå och ta en kopp glögg...Eller nä förresten kanske inte!

Puss//L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0