Det va den julaftonen...

Jaha, då var julafton över och juldagen är här. Det måste ju vara den lataste dagen på hela året?! Förra året på juldagen så åkte E på semester och jag var ensam här i några veckor. I år blir han hemma, men det är nästan så att man saknar att vara lite ensam ;) Vi är ju inte dom bästa på att vara lediga tillsammans. Men som tur är så börjar jag jobba redan på söndag. Skönt.

Julafton igår var hur lyckad som helst! Det var ju iofs lite jobbigt hos mormor, för "det" hängde ju i luften hela tiden. Alla var medvetna om hur ledsen hon var, men försökte ändå hålla skenet uppe av en härlig julstämning. Jag fick många fina julklappar fast jag inte hade önskat mig någonting! Av mamma och pappa fick vi en övernattning betald på lyxhotellet Marina Plaza i Helsingborg. Jag och brorsan får åka med respektive, och en upplevelse är ju egentligen den bästa julklappen tycker jag! =) Blev jag jätteglad för. Sen massa annat krafs som parfymer, termos, tidningsprenumerationer, presentkort på kläder etc. Det märks att man blir gammal när det är roligare att titta på när andra öppnar julklappar än vad det är att öppna själv =)

Nu ska jag lata mig hela dagen, sen får vi se om vi ställer till med lite fest ikväll! Det märker vi. Hoppas att alla ni haft en jättebra jul! Tänkte avsluta med två citat ifrån denna dagen för exakt ett år sedan! Det är därför det är så jäkla kul att ha bloggen. Man minns, man skrattar man får ångest och man ler. Man ändras nog trots allt inte så mycket på ett år.... Citat 1 började jag skratta när jag läste, mest för att jag insåg att jag skrivit nästan exakt samma sak i år, från juldagen 2008:

"Julen har varit bra, men man undrar ju alltid när julafton väl kommit varför man stressat så mycket i typ 2 månader! Julen kommer ju alltid ändå..."

Citat 2 påminde mig om hur mycket som faktiskt hänt 2009! Helt sjukt vilket år det varit! Från juldagen 2008. Det har varit som en enda lång bergochdalbana, vilket nästa citat påminner mig om:

"Sen har det väl hänt en del annat oxå...saker jag inte tänker skriva rakt ut här... Nu blir ni nyfikna va?!"

God fortsättning på er!

Puss//L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0