Söndag igen!

Hej och hopp! Då va helgen slut! Har haft en kanonhelg verkligen! Fredagen va ju hur mysig som helst med I och E, vi satt här och tog några öl innan vi gick till Harrys. Där hade vi jättekul! Turisterna har börjat åka hem och de gamla falkenbergarna har vågat sig ut på gatorna igen! Skönt faktiskt! Sen att min sambo va med ute och hade ruskiga problem att slappna av det va väl det enda negativa! Han kan inte va ute med mig utan att sitta där med hökblick och passa varje steg jag tar! Jag stör mig inte speciellt mycket på han för jag slappnar av, dansar, dricker och har askul ändå, men HAN?! Borde ju va asjobbigt? Ja ja, det är hans huvudvärk!

Sen igår va vi ju i Göteborg nästan hela dagen. Åkte upp på eftermiddagen och satte oss i parken jämte Ullevi. Där satt vi och drack vin, käkade och bara pratade och hade jättemysigt! Vid 19 gick vi in på arenan där U2 skulle stå såsmåningom. Å visst ger Ullevi alltid en känsla i sig? Mega-arenan som tar 60 000 personer? Det är mäktigt....För mig och min bror så var hela dagen fylld av nostalgi då vi för ett år sen bodde där i 4 dagar under Springsteens konserter! Men men, förband va Snow Patrol! Blev riktigt förvånad att det va ett såpass känt band ändå?! Chasing cars kan ju ingen ha missat väl? MEN...sen kommer det stora men'et....U2! Ja, jag är jätteledsen men det blev faktiskt en besvikelse för mig! Jag har ett ord för hela konserten och det är "platt"...hade det inte vart för den enorma scenen och för alla ljuseffekter som vettitusan om jag inte gått hem?! Nä, det hade jag väl inte, men ett band med så lite inlevelse, känsla och framförallt nåt som e nödvändigt då det handlar om livespelning; spontanitet!!! Det viktigaste av allt! Nej då, allt va så inövat och det skulle inte avvika minsta ifrån CD-skivan...astråkigt! Precis då han fått igång hela publiken då slutar låten!! Dom hade kunnat ta det till en heeelt annan nivå, men det gjorde dom inte, tyvärr....Men men, alla kan ju inte va Bruce Springsteen? Gubben som åker till en arena tar med sig en svart scen, två bildskärmar, en ljusrigg och kan få vilken stadio som helst att vibrera!! Ja ja, men alla e vi ju olika, det fanns säkert jättemånga där igår som tyckte att detta va kanon!!

Nu måste jag fixa till mig för min kusin vitamin som vart på jorden-runt-resa kommer hit idag och fikar! Mysigt! Lägger in lite bilder ifrån Ullevi i detta inlägg lite senare!

Puss//L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0