Blogga igen! Prag del 1.



Ja nu är det skärpning på blogg-fronten som gäller! Tänkte köra en Prag-genomgång nu ju! Kanske delar upp det i några inlägg om det blir för långt! Bilden ovan är iaf ifrån gamla stans torg i Prag som är mitt favvo-ställe i hela Prag!

Fredagen 17 april; tåget gick från stationen kl 18.20. Vi satte oss på tåget och öppnade självklart en öl! Jag tror inte ens vi hade kommit till Halmstad innan jag och miss T hade spårat ur totalt! Vi satte ribban för resan högt med vår underbara humor! Vi hade gjort pilky dilky döden på varandra typ 5 gånger på loppet av en kvart!? Men skoj va det! Från Malmö gick sen tåget vid 21.30. Vi tryckte in oss i de äckliga små hytterna med 6 bäddar i. Mmmm va kul?! Inte så... Vi åkte lite båt, blev lite sjösjuka och sov typ obefintligt innan vi va framme i Berlin vid 06 på morgonen! Därifrån på nästa tåg mot Prag! Det va mysigare! Vi käkade lite frukost och fortsatte fula oss värre än värst! Vid halv 12 på förmiddagen va vi i alla fall framme! Hotellet var kanonfint och vi fick ett jättestort rum! Vi duschade och gjorde oss i ordning och drog ut på stan vid 16-tiden!

Å hur underbart tror ni att det va att vara i Prag igen då?! Oh my G! Allt kändes som det gjorde förr! Vi gick mest runt och visade miss M som va den enda som inte vart där innan innerstan och vart vi brukade hänga och så förr. Jättemysigt! Hann säkert med 3-4 uteserveringar och lite öl innan det var dags för middag på kvällen! Jag kan ju tillägga att middagen på kvällen var ganska dimmig för min del! Jag hade ju inte sovit på nästan två dygn vid det laget!? Men vi fortsatte ändå till Europas största disco, som är 5 våningar och har nog 9 dansgolv tror jag! Jättekul att vara där igen! Men visst kändes det att vi blivit lite äldre!? Denna natt höll vi inte speciellt länge utan gick hem vid 01.30. Då kan jag lova att det va skönt att slänga sig i sängen!!

Dag 2 kommer om en liten stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0