Skönt...

Jag tog mod till mig idag och ventilerade allt jag har gått och funderat på i åtskilliga månader med en vän... en sån vän som mest bara lyssnar, tar in och hummar förstående. Det var skönt. Jag fick inte så många råd, men jag tror att jag givit mig själv de flesta råd som finns vid detta laget.

Dagen har varit lagom tråkig annars. Började med lite skolarbete för att sen införskaffa mig lite nödvändigheter.... typ smink och vin till nyår då alltså ;-) Håller för tillfället på att lyssna sönder Moneybrothers album "Pengabrorsan"... Lyssna sönder musik måste vara en av mina absoluta favoritsysselsättningar...gör människor i min omgivning skogstokiga dock.... :-) Så dagens musik ur mina högtalare är "Från Klaraberg till dig" med Moneybrother. En extremt sorglig låt om hur förtvivlande en människa kan klamra sig fast vid en annan under en separation... en fri översättning ifrån en gammal låt "A fool in love" tror jag den heter....mycket vacker!
En annan låt som jag oxå lyssnat sönder i dagarna är "Worlds apart" med the man himself...Springsteen pratar vi om. Jag trodde jag gjort mitt bästa för att sortera ut det bästa ur mannens åtskilliga repetoarer, men här var nåt jag hade missat. Uppskattar man musikaliska snillen så är det instrumentella solot i Worlds apart helt fantastiskt! Versionen som görs i Barcelona -dvdn från 2003(?) visar på en passion för musik som jag sällan tidigare skådat!!
Förresten, vem faan e intresserad av mitt babbel? Tur att ingen läser denna bloggen...

Nyårsplanerna är fixade. Känns väl sådär kan jag säga. Jag och 5 par...sköj....Kommer nog att känna sig lite malplacerad, men men jag får väl överleva en nyårsafton utan den obligatoriska 12-pussen ;-)

Hej från mej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0