Inte sjuk, inte sjuk, inte sjuk!!!

Faaan, jag får inte bli sjuk!! Jag har i hela mitt liv inbillat mig att jag är resistent mot maginfluensa! Har aldrig haft det och vet inte vad det är för nåt...Men nu har jag ju gått här i flera dagar och förundrat mig över jag varför aldrig blir hungrig?! Har kunnat leva på luft, kaffe och cigg i hela dagar nu och det kan jag lova är INTE likt mig! Nu har ett konstigt illamående smygit sig på och äckliga feberrysningar i min hud... Var på Rasta Vbg i morse och käkade frukost, skyller på det kanske? Eller all slemmig julmat.... ÅHHH, vill inte, hinner inte må dåligt nuuuu!? Det är ju för faan nyårsafton på onsdag.
Jag menar ju det; det är sånt här som händer när man blir ledig!! Jag älskar att vara arbetsnarkoman för man har aldrig tid att må dåligt!! Men det är den jäkla gubben på Rasta's fel tror jag...Fan va sur han va oxå!! Vi frågade om vi fick låna ström till vår dator, då grimaserar han fram e purket "får la gå då...", ingen jävla Julglädje där inte....Per hette han oxå...stod på hans namnbricka...UP yours Per...du har smittat mig med din purkenhet och din jäkla frukost....

Va tvungen att leta upp texten till "Klaraberg till dig", men hittar inte originallåten hade varit kul att lyssna. Men som jag tjatat om innan; det är vackert...
_________________________________________________________________________________________
"Klaraberg till dig - Moneybrother"
kan nån ge mig en hand och slå lite vett i mig
öppna mina ögon,
så jag kan se igen
allt är så svart,
när jag släcker på natten
och jag gråter så lätt när låtarna går i moll,
det kanske är lätt för dig,
att skratta åt mig men,
kan inte hjälpa det,
kan inte hjälpa det

det var inte jag som sa
du glömmer snart mig,
det är en världsdel emellan klaraberg och dig
det låter dumt nu,
men jag trodde på det
och ja vet det är fel men jag ska vänta på dig,
till stjärnorna slocknar och helvetet fryser
jag ska vänta på dig,
jag ska vänta på dig

se inte ner på mig,
för jag är så svag försök va trevlig
bara ett lyckligt slut får mig att stå ut,
det är så det är,
sen du lämnade mig
det är så det är

jag kan inte se,
nån i ansiktet det är så det är,
sen du lämnade mig
jag vet jag vet jag vet

jag kan inte se, nån i ansiktet det är så det är, för du lämnade mig
_________________________________________________________________________________________

Konstigt för typ en halvtimma sen kunde jag inte komma på nåt att skriva om och nu bubblar det upp massa onödigt... Typiskt e oxå att jag är lämnad ensam hemma med ett avgassystem som låter som en blandning mellan en väääldigt risig traktor och en bulldog med förkylning... Jag gör som alltid; förnekelse, och höjer stereon så att jag inte hör hur det låter om mig. Men så ibland mellan låtarna så hör jag det underbara ljudet och då vill man helst bara sjunka ner mellan pedalerna...=) Frågade han om det kunde hända nåt, fick som svar att "Neeej då, det enda som kan hända är att det låter värre". Värre??!! Hur faan skulle det kunna bli värre?!! Bara att hålla tummarna för att så inte blir fallet...

Nu ska jag fortsätta att ignorera mitt illamående och åka och handla!

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0